کد خبر: ۵۲۳۵

حکیم مهر - چهار تفاهمنامه بین مراکز تحقیقاتی و بخش خصوصی برای اجرا، در حاشیه نخستین فن بازار ملی کشاورزی و منابع طبیعی به امضا رسید.

فن بازار ملی کشاورزی و منابع طبیعی کشور فرصتی را فراهم آورد تا تحقیقات انجام شده در بخش کشاورزی بتواند به عرصه خصوصی و تجاری سازی راه پیدا کند.

در این گردهمایی که فعالان بخش خصوصی و صاحبان صنایع حضور دارند، تفاهمنامه ای میان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در زمینه توسعه فناوریهای دانش بنیان و یافته های علمی به امضا رسید.

همچنین در زمینه تولید هسته اولیه الیت بذر طالبی رقم سنسوری موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر با شرکت خصوصی، قرارداد دیگری منعقد کرد که مقرر شد بذرهای تولیدشده در سطح مادری پس از تکثیر، در اختیار این شرکت برای تکثیر انبوه قرار گیرد.

قرارداد سوم بین موسسه تحقیقات برنج کشور و شرکت اخگرشالیزار منعقد شد که در این راستا دانش فنی بذر مادری F1 برنج هیبرید، به این بخش خصوصی منتقل شد.

قرارداد چهارم بین موسسه تحقیقات شیلات و شرکت ریزجلبک پارسیان منعقد شد که بر اساس آن موسسه تحقیقات شیلات، مشاوره فنی در تولید پنج گونه میکروجلبک در تغذیه ماهی فیتوفاک را به این بخش خصوصی انجام می دهد.

گفتنی است، بسیاری از دانش فنیهای تحقیقاتی در این نمایشگاه با امضای تفاهمنامه های مشترک بین بخش خصوصی مبادله خواهد شد.

 

 

نظر شما
ادامه