کد خبر: ۵۲۱۰

حکیم مهر - در حالی که برخی از واحدهای مرغداری به علت شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان معدوم سازی صورت گرفته است، اما نگرانی از بابت ورود تخم مرغ آلوده به بازار وجود ندارد.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: شیوع آنفلوآنزای پرندگان در استان قزوین و البرز که پیش از این توسط رسانه ها اعلام و معدوم سازی حجم قابل توجهی از جمعیت مرغی آنها نیز به صورت رسمی تعیین شده، باعث ایجاد نوسان و اختلالاطی در بازار تخم مرغ شده است.

کاظم فرهمند افزود: با وجود کمبود تولید تخم مرغ به علت اعمال قرنطینه قوی توسط سازمانهای محلی و ستاد آنفلوآنزای سازمان دامپزشکی، احتمال ورود تخم مرغ آلوده به بازار وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات رسیده، گوشت مرغ و تخم مرغهای واحدهای پرورش مرغ به طور کلی از چرخه خارج می شوند و امکان عرضه آنها به بازار وجود ندارد. چرا که پس از معدوم سازی و رویت لاشه، صندوق بیمه خسارت واردشده را جبران می کند.

واردات تخم مرغ از ترکیه ادامه دارد

نماینده بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به منظور تامین تخم مرغ مورد نیاز و تنظیم بازار شب عید، واردات تخم مرغ از کشور ترکیه با رعایت قرنطینه کامل ادامه دارد.

فرهمند تصریح کرد: در محموله های وارداتی، نهایت دقت و آنالیز بهداشتی صورت خواهد گرفت تا هیچ گونه بیماری و آلودگی به بازارهای داخلی وارد نشود.

وی یادآور شد: به نظر می رسد با اقدامات صورت گرفته، این بیماری به سرعت در استانهای مرکزی کشور کنترل شده و شیوع آن به سایر مناطق محدود شود.

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه