کد خبر: ۵۱۱۳

حکیم مهر - خبرگزاری فارس نوشت : رئیس شبکه دامپزشکی فیروزکوه گفت: اگر جوجه‌های طیور از مناطق آلوده به این شهرستان منتقل شود، باعث فراگیر شدن بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان به صورت بومی می‌شود.

محمد انوری‌زاده در همایش شوراها و دهیاران روستاها که با محوریت ساماندهی پسماندها و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در شهرستان فیروزکوه برگزار شد، اظهار داشت: آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان یک بیماری است که به سرعت و حتی از طریق گرد و غبار موجود در هوا انتشار می‌یابد.
وی افزود: با توجه به اینکه پرورش طیور در شهرستان فیروزکوه امری متداول است که با نزدیک شدن فصل بهار افرادی اقدام به فروش جوجه‌ها در سطح روستاها می‌کنند، باید به این موضوع توجه داشت.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: این جوجه‌ها از مناطق آلوده به شهرستان فیروزکوه منتقل می‌شوند که مورد واکسیناسیون قرار نگرفته‌اند و علاوه بر ضرری که برای خریدار دارد باعث فراگیر شدن بیماری به صورت بومی می‌شود و طیور سالم آن منطقه را نیز بیمار می‌کند.
یک کارشناس محیط زیست نیز در این جلسه مطالبی را در زمینه خطرات ناشی از پسماندهای زباله برای جامعه و افراد عنوان کرد.
فاطمه پورکریمی گفت: جمعیت کشور ایران هر ساله رو به افزایش است و به موازات آن توسعه صنایع و تولید زباله‌های صنعتی نیز گسترش بیشتری خواهد یافت.
وی اضافه کرد: در این راستا لازم است برای دفع پسماندها اقدام زودهنگام صورت پذیرد تا از انتشار آلودگی‌های ناشی از این مواد و امراض مختلف جلوگیری به عمل آید.
این همایش با حضور فرماندار شهرستان فیروزکوه و معاونان فرماندار، بخشدار مرکزی فیروزکوه، اعضای شوراها و دهیاران و جمعی از مسئولان شهرستان فیروزکوه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

 

نظر شما
ادامه