کد خبر: ۵۱۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - گربه ای به نام اسموکی رکورد گوش خراش ترین صدای خُرخُر گربه ها در جهان را به نام خود ثبت کرد زیرا شدت صدای این گربه 92 دسیبل اعلام شده است. شدت صدایی که با صدای فرود آمدن بوئینگ 737 برابری می کند.
شدت صدای خرناس های این گربه در حالی 80 دسیبل اعلام شده است که شدت همین صدا در دیگر گربه ها در حدود 25 دسیبل است، از سویی دیگر شدت صدای اسموکی زمانی که از نزدیک سنجیده می شود در حدود 92 دسیبل است، صدایی برابر با صدای ماشین چمن زنی، سشوار و حتی صدای یک بوئینگ 737 در زمان فرود آمدن.

صاحبان اسموکی، روت و مارک آدامز می گویند بلندی صدای اسموکی به اندازه ای است که زمان حضور وی در اتاق، شنیدن صدای تلویزیون، رادیو و یا مکالمه با تلفن برای آنها غیر ممکن می شود. به گفته روت آدامز اسموکی تنها زمانی که در خواب است دست از ایجاد این صدای گوش خراش بر می دارد و در بقیه شرایط، حتی در زمان غذا خوردن به دلایلی نامعلوم به خرناس کشیدن ادامه می دهد.

به گفته صاحبان اسموکی، گاه وی به اندازه ای به خرخر کردن بی دلیل خود ادامه می دهد که گلویش خشک شده و سرفه های شدیدی در او ایجاد می شود.

بر اساس گزارش تلگراف، خانواده آدامز درخواست ثبت رکوردی را به نام اسموکی به کتاب رکوردهای گینس ارسال کرده اند. بر اساس گفته سخنگوی گینس بلندترین صدای فریادی که تا کنون در کتاب گینس به ثبت رسیده به یک انسان اختصاص داشته و شدت آن 129 دسیبل بوده است و در صورتی که شدت صدای این گربه واقعا 80 دسیبل باشد، پدیده ای بسیار حیرت انگیز در این کتاب به ثبت خواهد رسید.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ملکی
|
-
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
0
0
عنوان مطلب طوری بود که فکر کردیم سر و صدای این گربه باعث سقوط بوئینگ شده!
نظر شما
ادامه