کد خبر: ۵۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - در صورتی که درخواست صدور مجوز برای گوشت گوسفند اروگوئه وجود داشته باشد، پس از بررسی ضوابط بهداشتی، با واردات آن موافقت می شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: پیش نویس مربوط به واردات گوشت از کشور اروگوئه به نظر دو کشور رسیده است و قرار شد تا کشور دوست در کارگروه ویژه ضوابط موجود در تفاهمنامه را مورد بررسی بیشتر قرار دهد.

دکتر سیدمحسن دستور افزود: مجوز برای واردات گوشت و سایر مواد پروتئینی پس از بررسی توسط سازمان دامپزشکی کشور اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از آنکه موارد موجود در تفاهمنامه میان ایران و اروگوئه نهایی شد، کارشناسانی از کشورمان برای تعیین ضوابط بهداشتی به این کشور اعزام می شوند.

دستور ادامه داد: پیش از نهایی شدن تفاهمنامه نیز اگر درخواستی وجود داشته باشد، پس از بررسی و تایید نسبت به واردات آن اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیش از این در سالهای گذشته واردات گوشت به مقدار محدود از کشور اروگوئه وجود داشته است و در صورت اعلام، ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، واردات گوشت، ذرت و سویا از مواردی است که در تفاهمنامه ای که بین دو کشور به امضا رسید، قید شده است که در صورت تصویب در کارگروه ویژه ای که در اروگوئه تشکیل می شود، نسبت به خرید آن اقدام خواهد شد.

همچنین گفته ها حاکی از آن است که بر اساس تفاهمنامه می تواند تا سقف 50 هزار تن گوشت از کشور اروگوئه وارد شود.

 


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس مطلع
|
-
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
0
0
خدا همه ما را به راه راست هدایت کند، جهت اطلاع آقای دکتر دستور در تدوین ضوابط بهداشتی واردات گوشت قرمز بر اساس دستورالعملهای بهداشتی بین المللی پدیده ای بنام ارزیابی خطرات احتمالی وجود دارد که با روش نقل شده از زبان شما کاملا متفاوت می باشد ، لطف کنید و دقت کنید که زمان و شرایط تغییر کرده است ، در حال حاضر بر اساس روش .......... نمی توان مدیریت کرد
نظر شما
ادامه