کد خبر: ۵۰۷۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر -  در حالی که بسیاری از دانشجویان به سبب عدم عضویت در سازمان نظام دامپزشکی حساسیتی نسبت به رخدادهای مرتبط با این سازمان ندارند و صرفاً پس از فراغت از تحصیل در مقاطع مختلف به این سازمان برای عضویت مراجعه می‎کنند، پایگاه جامع اینترنتی دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد تبریز به انتخابات اخیر شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی واکنش نشان داد.

این پایگاه در یادداشتی به قلم مدیر خود - سعید سیری - نوشت :

در همین ابتدا بر خود وظیفه می دانم که به عنوان مدیر این سایت که به عنوان یک پایگاه اینترنتی فعال در حوزه دامپزشکی و جامعه دامپزشکی ایران ، به خصوص جامعه دانشجویی و موسس اولین کلینیک آنلاین دامپزشکی در تاریخ ایران که در همین مدت کوتاه شناخته شده است از طرف خود و سایر مدیران وبسایت دانشجویان دامپزشکی آزاد تبریز به افراد پیروز انتخابات تبریک گفته و امیدوار می مانیم که فعالیت هایی در جهت پیشرفت این علم بزرگ در ایران با اتخاذ تصمیمات درست انجام شود.اشاره می کنم که کسانی که پرداختن به این موضوع را درحوزه اختیارات ما ندانسته ،باید بگوییم که حتما فهم درستی از اختیارات وبسایت های موضوعی ندارند و صرفا وظایف این قسم از رسانه ها را در حد پرداختن به sms  های عاشقانه و داستان های کوتاه می دانند.اما ما بر خلاف این نظرات نه تنها حق خود ، بلکه وظیفه خود می دانیم که به این موضوع بپردازیم. ما به عنوان دانشجویان دکتری تا چند سال دیگر که به لطف خدا دور هم نیست پزشکان و مسئولان آینده این حیطه خواهیم بود و رویه ای اکنون در حال انجام است تا چند سال بعد به ما به ارث خواهد رسید و به واقع ما میراث دار شرایط فعلی خواهیم بود.پس حق خود می دانیم که به موضوعات مختلف دامپزشکی هر چند کوچک هم که باشد بپردازیم موضوع انتخابات که جای خود را دارد.به راستی انتقاد و تعریف از هر موضوعی را چه کسانی بهتر از اهل و علاقمندان آن صنف می توانند بکنند؟

از همین جا هم برای بارها اعلام می کنیم که این وبسایت طرز تفکر مستقل به خود را دارد و با وجود کمک گرفتن از استادان و نام های بزرگان دامپزشکی ایران در زمینه های مختلف برای راهنمایی به این وبسایت اما این سایت به هیچ فرد و رسانه ای وابسته نیست. بلکه نماینده تفکر دانشجویانی است که با تلاش های خود توانستند عنوان برترین دانشگاه آزاد جهان اسلام را با وجود رقبای سخت برای خود و شهر خود کسب کنند.

انتقاد ما نسبت به نتایج انتخابات و افراد پیروز نیست اما منتقد اخلاق انتخاباتی هستیم.متاسفانه چندی است اخلاق انتخاباتی رکن فراموش شده انتخابات است و همه منتظر نتایج انتخابات هستند. در حالی که نتایج انتخابات را اخلاق انتخاباتی رقم می زند.متاسفانه از آن چه در جراید منتشر شده است ودر  گزارش های مختلف گزارش شده اخبار ناخوشایندی از رعایت نشدن اخلاق انتخاباتی در این انتخابات به گوش می رسد که از شدت این بی اخلاقی هم باید تاسف بخوریم هم تعجب کنیم.

تعجب از این که معمولا اخلاق انتخاباتی در خفا رعایت نمی شود اما بنا بر گزارشات این بار این بی اخلاقی به صورت کاملا آشکار انجام شده است.

ان قدر واضح و عیان است که نیازی به گفتن نیست اما ذکر نمونه های می تواند جالب باشد.مثلا ممنوعیت تبلیغات تا 48 ساعت قبل از رای گیری و اینکه آخرین مهلت 48 ساعت است را به راحتی .... {یک کاندیدا} با اظهارات خود در جمع اعضا قبل از رای گیری در روز رای گیری می شکند.

از دیگر موارد که خیلی هم جالب و از اقدامات تحسین برانگیز در جریان این انتخابات بود این مسئله بود که کاندیداها هم در جریان رای گیری شرکت کرده بودند.اما خوب شاید این راه کاملا منطقی است برای اینکه منصوبین حداقل یک رای داشته باشند!!!

نکته  جالب این ماجرا این است که {برخی} افراد هیات نظارت بر انتخابات هم غایب بودند.شاید این شاهکارها هم فقط در این نقطه اتفاق بیفتد.کسانی که باید نظاره کننده بر حق افرادی باشند که خود را نامزد به انجام وظایفی کرده اند که در طی این وظایف گاهی یک تصمیم روند عادی را تغییر می دهد در جلسه غیبت می کنند.

وقتی چنین اتفاقاتی عجیبی می افتد دیگر پخش رزومه که چه عرض کنیم کتاب زندگی بعضی ها و رزومه تک صفحه ای برخی دیگر جای تعجب ندارد.

باز هم اشاره می کنیم که این موارد نه برای تخریب بلکه برای بهبود شرایط است و هدف این نیست که بگوئیم خدای ناکرده تقلبی صورت گرفته است اما چیزی که واضح است این مورد است که اخلاق انتخاباتی به طور کامل وجود نداشت.

به هرترتیب وبسایت دانشجویان دامپزشکی آزاد تبریز برای تمامی افراد پیروز آرزوی موفقیت دارد و امیدوار می مانیم که در کنار نام نیک ، کارنامه نیک و قابل دفاعی باقی بگذارید.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رامتین حسین زاده اصل
|
-
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
0
0
..........؟؟؟؟ ما به عنوان دانشجویان دکتری تا چند سال دیگر که به لطف خدا دور هم نیست پزشکان و مسئولان آینده این حیطه خواهیم بود به زبان ترکی نوشتند و بعد ترجمه شده؟؟؟ پزشکان و مسوولان!!! ................
سعيد سيري
|
-
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
0
0
با سلام خدمت شما
شما دوست عزيز بيشتر از اينكه به مطلب بها بدهيد و مشكلات مهم جامعه را دريابيد به مسئله ترك و فارس اهميت مي دهيد؟به جاي اينكه دقت كنيد كه برخلاف سايت هاي ديگر ما چند نفر به مسائل آينده خود بي خيال نيستيم به اين مسائل مي پردازيد؟خدمت شما بايد بگويم كه بنده فارس هستم اما غيرت خاصي روي مردمي غيور كه در كنارشان زندگي مي كنم دارم.شما هم بهتر است نگران مسائل مهمي باشيد كه دارد ما رابه قهقرا مي برد نه اين مسائل ساده و بي ارزش.
یه دوست
|
-
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
0
0
جناب دکتر لطفی زاده لطف کنید قدری واقع گراباشید.اولا فقط خدا بی عیب ونقصه ثانیا مسایل مهمتری وجودداره که به اون باید پرداخت ثالثا اگه همه ما قوانین ودستورالعملها مخصوصا انتخابات شورای مرکزی رو مطالعه کنیم جواب خیلی ا. انتقادات رو میگیریم .رابعا باداشتن حکیم مهر نتونستی خودت رو عرضه کنی .ازکوزه همان برون طراوت! !!!که در اوست .خامسا اگه رای میاوردی باز هم ...
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
0
برخی از منتخبین حتی در روز انتخابات در محل برگزاری حضور نداشتند بنابراین بحث گرفتن حداقل یک رای ، ناشی از عدم اطلاعات شماست . دوما رییس شورای دوره قبل صرف نظر از کاندید بودن و نبودن موظف به ارائه گزارش عملکرد دوره قبل به اعضای مجمع است و این تخلف انتخاباتی نیست . سوم اینکه علت عدم حضور دکتر دستور اطمینان از عدم رای آوردن کاندیداهای بخش دولتی با تخمین جو و اتمسفر در هفته های قبل است که انصراف دکتر خلج و دکتر مطلبی هم به همین دلیل بود. تنها تخلفات انتخاباتی اصرار و التماس ....... و ......... برای اخذ رای از رای دهندگان بود
نظر شما
ادامه