کد خبر: ۵۰۶۶

حکیم مهر - رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران کشور گفت: با توجه به اینکه قیمت تمام شده گوشت مرغ در حال حاضر بیشتر از 3 هزار و 100 تومان است، بنابراین پایین نگاه داشتن قیمت می‌تواند در آینده به ضرر بخش تولید باشد.

محمد یوسفی در نشست خبری در جمع خبرنگاران اعلام کرد: من به عنوان همکار تولید کنندگان توصیه می‌کنم که مرغداری‌های کشور به دلیل اینکه یارانه‌هایی که از سوی دولت داده می‌شود ادامه دار نخواهد بود، هر چه زودتر برای بهینه سازی مصرف سوخت تولیدی‌های خودشان اقدام کنند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران کشور افزود: بر اساس هماهنگی‌هایی که با اتحادیه‌های استانی و تعاونی‌های شهرستانی انجام شده کارشناسان مربوطه به طور مستقیم به واحدهای مرغداری مراجعه کرده و با بررسی نیازهای آنها به اتحادیه‌های مرکزی اعلام می‌کنند.
وی افزود: طبق هماهنگی‌های قبلی با مؤسسات و شرکت های سازنده تجهیزات کاهنده مصرف انرژی در کل کشور اقدامات لازم انجام و به آنها معرفی شده است و با دریافت وام و تسهیلات می‌توانند نسبت به بهینه سازی مصرف سوخت تولیدی‌های خود اقدام کنند.
یوسفی با بیان اینکه مصرف سوخت واحدهای مرغداری کشور 2 میلیارد لیتر در سال است، گفت: اصلاح و بهینه سازی نه تنها باعث مصرف سوخت می‌شود، بلکه ضریب تبدیل را از یک و 800 کیلوگرم به یک کیلوگرم کاهش داده و با تهویه مناسب میزان بیماری‌ها کاهش یافته و در حالت کلی تأثیر مناسبی بر روی تولید خواهد داشت.
وی افزود: انتظار داریم دولت همچنان که اعتماد کرده و اجرای این پروژه بزرگ را به اتحادیه‌ها واگذار کرده است، تأمین نهادها را در کل کشور نیز از طریق این اتحادیه انجام گیرد.
وی همچنین در مورد قیمت گوشت مرغ شب عید گفت: قیمت‌ نهاده‌ها طی ماه‌های گذشته افزایش یافته به طوری که قیمت ذرت از 220 تومان در هر کیلوگرم به 410 تومان در هر کیلوگرم رسیده است.بنابراین قیمت تمام شده گوشت مرغ نیز افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تمام شده یک کیلوگرم گوشت مرغ بیش از 3 هزار و 100 تومان است، قیمت 3 هزار و 500 تومان در هر کیلوگرم را برای گوشت مرغ مناسب دانست.
وی همچنین افزود: اجرای بهینه سازی سوخت علاوه بر اینکه برای تولید کننده سود مناسبی را دارد، برای دولت هم صرفه اقتصادی خواهد داشت.
وی همچنین با انتقاد از اقدام وزارت بازرگانی در کاهش قیمت مرغ گفت: اقدام این وزارتخانه با توجه به اجرای هدفمندی یارانه‌ها هدفمند نیست، زیرا تولید کننده تا حدی می‌تواند قیمت محصول خود را پایین نگه دارد و بنابراین پایین نگهداشتن قیمت در حالت کلی به نفع تولید نیست.

 

 

نظر شما
ادامه