کد خبر: ۴۹۷۶

حکیم مهر -  دکتر زیدآبادی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت : ورود و خروج دام قاچاق در استان کرمان با هماهنگی بین بخشی بصورت مطلوبی کنترل شده است.
 در جلسه ای که به منظور هماهنگی بین واحدهای حقوقی و قرنطینه ادارات کل دامپزشکی استان‌های همجوار استان کرمان در اداره کل دامپزشکی برگزار شد، دکتر غلامرضا زیدآبادی از وضعیت مطلوب کنترل قاچاق دام در استان کرمان خبر داد.
مدیر کل دامپزشکی استان تصریح کرد: این امر با هماهنگی بعمل آمده با معاونت سیاسی امنیتی، دادستانی، دادگاه انقلاب اسلامی، اداره کل گمرکات، نیروی انتظامی و سازمان اموال تملیکی استان و همچنین ساماندهی مجوزهای حمل دام در استان و به خارج از استان تحقق پیدا کرده است.
وی افزود: بر اساس قوانین مشخص وظیفه دامپزشکی تائید بومی یا غیر بومی بودن این گونه دام‌ها می‌باشد و بعد از کشف توسط نیرو های انتظامی و ضبط دام‌های غیر بومی توسط اموال تملیکی که مجوز حمل نیز ندارند نظارت بر بهداشت و سلامت آن‌ها نیز بر عهده دامپزشکی می‌باشد.
دکتر زیدآبادی ضمن تشکر از همکاری صمیمانه استانداری، دادستان استان و نیروهای انتظامی گفت: در این راستا بیش از 25 جلسه با ارگان‌های ذکر شده جهت هماهنگی و همکاری بیشتر برگزار شده است که نتایج آن بسار مثمر ثمر می‌باشد.
در این جلسه دکتر دکتر سالاری کارشناس دفتر قرنطینه و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور گفت: هدف از برگزاری این جلسه تبادل اطلاعات واحدهای حقوقی و قرنطینه و تشریح وظایف هر کدام می باشد.
وی ضمن اشاره به وظایف دامپزشکی در زمینه برخورد با مسئله قاچاق دام گفت: دامی که گواهی حمل ندارد از نظر دامپزشکی غیر مجاز و قاچاق محسوب می گردد.
وی افزود : در استان کرمان هماهنگی لازم در این زمینه با مراجع قانون گذار انجام شده و دیگر استان‌ها نیز بایستی ضمن تشریح این مسئله برای ارگا‌ن‌های ذیربط هماهنگی‌های لازم را بعمل آورند.
دکتر سالاری ضمن اشاره به سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: یکی از سیاست‌های کلی برای جلوگیری از ورود دام‌های قاچاق بالا بردن هزینه‌ای قاچاق دام می‌باشد تا سودی که از این راه برای افراد فرصت طلب فراهم می‌گردد، قطع گردد.
در ادامه داریوش سرحدی رئیس اداره حقوقی سازمان دامپزشکی کشور ضمن تشکر از برگزاری این جلسه به تشریح وظایف مربوط به واحدهای حقوقی ادارت کل دامپزشکی در زمینه برخورد با مسئله قاچاق دام پرداخت.
شایان ذکر است این جلسه با حضور کارشناسان دفتر قرنطینه و واحد حقوقی سازمان دامپزشکی کشور وهمچنین کارشناسان 11 استان همجوار استان کرمان جهت رفع ابهامات و الگو پذیری از استان کرمان در مسئله کنترل قاچاق دام ، در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان برگزار شد.

 

نظر شما
ادامه