کد خبر: ۴۸۹۸۷

صاحبان حیوانات خانگی در شیکاگو از طریق یک اپلیکیشن، سگ و یا گربه گم شده خود را شناسایی کرده و به خانه بازمی گردانند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایران آنلاین، اپلیکیشن Finding Rover با کمک فناوری تشخیص چهره حیوانات گم شده را شناسایی کرده و به صاحبان واقعی اطلاع می دهد. این اپ تنها با رصد دقیق و موشکافانه از عکس حیوان خانگی، 138 نقطه از صورت وی را شناسایی کرده و با دقتی برابر 98 درصد چهره واقعی را تشخیص می دهد.

 کاربران برای بهره گیری از این فناوری تنها کافی است به طور رایگان این اپ را دانلود کرده و عکسی جدید از حیوان گم شده خود را د رآن بارگیری کنند. پس از آن کاربران اطلاعات بیشتری از آن حیوان را ثبت کرده و آدرس ایمیل و کدپستی خود را وارد می کنند.

با ثبت عکس و مشخصات حیوان خانگی، عملیات شناسایی و محافظت از حیوان کلید می خورد؛ چرا که به محض گم شدن حیوان خانگی عکس وی در بخش گم شده ها قرار گرفته و با تطبیق عکس موردنظر با عکس حیوانات پیدا شده، الگوریتم های شناسایی تشخیص چهره فعال شده و تصویر واقعی با دقتی بسیار بالا تشخیص داده می شود.

کاربران به منظور بهره گیری دقیق از فناوری تشخیص چهره در این اپ، باید همه ساله تصویری جدید از عکس حیوان خود را در صفحه نخست آپلود کرده و عکس های قدیمی تر را حذف کنند. البته برای حیوانات زیر 18 ماه باید عکس ها هر 3 ماه یکبار به روزرسانی شود.

بر اساس آمار منتشر شده سالیانه هزاران حیوانات خانگی گم شده و یا به سرقت می روند. در این میان تعدادی از آن ها در خیابان ها سرگردان شده و تعدادی نیز از گرسنگی می میرند. در همین راستا به نظر می رسد اپلیکیشن Finding Rover با دقت بسیار بالا در شناسایی تصاویر با فناوری تشخیص چهره، قادر به محافظت از حیوانات خانگی و شناسایی آنها در صورت گم شدن خواهد بود.

 

نظر شما
ادامه