کد خبر: ۴۸۹۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - سازمان دامپزشکی کشور متناسب با نیاز بازار واردات گوشت دام را انجام می دهد و صدور مجوز جدیدی به نام شب عید نداریم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: این سازمان همواره با توجه به ثبت مجوزها نسبت به صدور مجوزهای بهداشتی اقدام می کند.

دکتر سیدمحسن دستور افزود: در راستای تنظیم بازار شب عید مجوز جدیدی صادر نشده است و همچون گذشته به ترتیب اولویت، مجوزهای صادرشده مورد بررسی قرار می گیرد.

وی از آغاز فاز سوم واکسیناسیون بر علیه تب برفکی از اوایل بهمن ماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: تب برفکی یک بیماری ویروسی بسیار عفونی و به شدت واگیردار است که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی، یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فرآورده های دامی محسوب می شود.

دستور ادامه داد: با وجود آنکه تب برفکی در کشورهای مختلف سالانه تعداد زیادی از دامها را مبتلا می کند، اما در کشور ما اقدامات مبارزه و کنترل بیماری به طور عمده مبتنی بر جلوگیری از ورود دام زنده قاچاق از مرزها، کنترل حمل و نقل، اقدامات بهداشتی، مراقبت و واکسیناسیون علیه بیماریها و اقدامات بهداشتی است که توسط دامداران انجام می شود.

آغاز فاز سوم مایه کوبی علیه تب برفکی از دوم بهمن

وی تصریح کرد: از دوم بهمن ماه سال جاری، سومین طرح سراسری مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی در سال جاری اجرا شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: با توجه به اهمیت نظارت بهداشتی و قرنطینه ای برای واردات دام زنده و گوشت از سایر کشورها، سازمان دامپزشکی کشور پس از دریافت تقاضا از شرکتهای واردکننده نسبت به بررسی کتابخانه ای اطلاعات بهداشت دام کشورهای مبدا اقدام می کند و در صورت تایید اولیه، کارشناسان این سازمان جهت بازدید میدانی به کشور مبدا اعزام می شوند.

دستور تاکید کرد: با توجه به ارزیابی خطر انجام شده به رغم اینکه واردات گوشت منجمد بدون استخوان از کشورهای آلوده به بیماری تب برفکی فاقد هرگونه ریسک در زمینه انتقال این بیماری است، در حال حاضر هیچگونه کشتاری در کشور مغولستان و در سایر کشورهای درگیر بیماری برای ایران صورت نمی گیرد.

افزایش جزیی کانونهای تب برفکی در ماه جاری نسبت به ماه گذشته

وی درباره وضعیت کانونهای تب برفکی در کشور نیز اظهار داشت: طی دی ماه و بهمن ماه سال جاری روند افزایش جزیی نسبت به آذرماه وجود داشته که ضمن نمونه گیری و آزمایش همراه با اطلاع رسانی به واحدهای مختلف تولیدی نسبت به اعمال شرایط قرنطینه ای اقدام شد.

دستور در ادامه گفت: درخواست برای محدود کردن جا به جایی دامها و تشدید اقدامات قرنطینه ای بین استانها و همچنین نوار مرزی کشور صورت گرفت.

وی همچنین افزود: درخواست ممنوعیت ورود دام و جلوگیری از قاچاق نیز به عمل آمده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی تعداد کانونهای بیماری در کشور محدود شده و با توجه به آزمایشهای انجام شده در حال حاضر واکسن مورد استفاده به همراه سایر اقدامات قرنطینه ای و بهداشتی در دامداریها، از اشاعه بیماری جلوگیری می کند.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
-
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
0
0
بطور حتم آقای دکتر دستور هنوز با ماموریتهای محوله سازمان دامپزشکی کشور آشنا نیست ، ..............که سازمان هیچ گونه نقش و دخالتی در تنظیم بازار نباید داشته باشد ، در خصوص تب برفکی ایشان نمی داند و ............که واکسیناسیون تنها راه علاج مصیبت نیست، ....مجوز واردات دام از کشورهای آلوده به تب برفکی را می دهد بعد انتظار دارد با واکسیناسیون کنترل کند، ..........................
- کارشناس اداره کل خراسان رضوی
|
-
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴
0
0
........... از کار کارشناسی خوب سفر می روند
کارشناس دلسوز کشور
|
-
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۵
0
0
ای اهالی سازمان چشم همه ما روشن ، بلاخره بعد از مدیریت 15 ساله معاونت بهداشتی آقای دکتر چرخکارکه مبنتنی بر مدیریت .......... و کار طیور و بررسی ها و واکسن را در اطاق خودش کدخدا منشی حل می کرد، و دریغ بود از یک برنامه حداقل یک ساله ، حالا به قرار اطلاع شخصی بنام دکتر قدکچی مشهدی که همگی عالم و آدم بر ................ اذعان دارند معاونت بهداشتی می شوند لطفا همگی برای کنترل ریشه کنی بیماریهای دامی فاتحه مع الصلوات الهم ..........
کارشناس اداره کل دامپزشکی خ رضوی
|
-
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۵
0
0
ما قبلا فکر می کردیم بدنه کارشناسی سازمان با ورود آدمهای نا آشنا به دامپزشکی مخالفت و مقاومت می کند ولی همانطوریکه کارشناس دلسوز گفتند، با آمدن دکتر قدکچی بعنوان معاون بهداشتی سازمان کسی که خودم همکلاس او بودم و بیش از بیست سال است که او را می شناسم باید گفت فاتحه ........... یک ویژگی خوب که .......... .......... نخواهد داشت
نظر شما
ادامه