کد خبر: ۴۸۲۸

حکیم مهر - ظرف دو سال آینده با احداث کارخانه تولید واکسن، پنج میلیون دز واکسن تب برفکی در سودان تولید می شود.

مدیرعامل موسسه جهاد استقلال با اعلام این مطلب گفت: در راستای اهداف متعالی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر همکاری با کشورهای دوست، به خصوص مسلمان و کشورهای آفریقایی، روابط اقتصادی و کشاورزی و مواردی که مربوط به غذا می شود، گسترش پیدا می کند.

محمدرضا شافعی نیا افزود: کارخانه تولید واکسن تب برفکی قرار است ظرف دو سال آینده با مشارکت 60 درصد از کارشناسان کشورمان و 40 درصد از کارشناسان سودانی احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث چنین کارخانه ای 12 میلیون یورو هزینه دارد و به عنوان کاری مشترک خواهد توانست واکسنهای مورد نیاز را تولید کند.

قابلیت ارتقای کارخانه واکسن سازی سودان تا 30 میلیون دز

مدیرعامل موسسه جهاد استقلال از تولید پنج میلیون تن واکسن در مرحله نخست خبر داد و تصریح کرد: قابلیت ارتقا برای 10 میلیون دز واکسن تب برفکی دیده شده است و همچنین برای تولید سایر واکسنها و سرمها برنامه ریزی شده که تا سقف 30 میلیون دز اجرایی شود.

شافعی نیا ادامه داد: تامین زمین، امکانات و زیرساختهای لازم توسط طرف سودانی انجام می شود و قرار است ظرف دو سال آینده در راستای تعامل با کشورهای دوست به خصوص کشورهای اسلامی در قاره آفریقا چنین پروژه هایی انجام شود.

وی همچنین یادآور شد: از دانش فنی محققان ایرانی برای تولید واکسن و سرم بهره برداری می شود.

توزیع 500 هزار تن گندم بین دامداران و مرغداران

مشاور وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: یکی از شرکتهای زیرمجموعه موسسه جهاد استقلال، تاکنون حدود 200 هزار تن از گندم مورد نیاز مرغداریها و دامداریها را همزمان با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها توزیع کرده است.

شافعی نیا اظهار داشت: توزیع 300 هزار تن از گندم نیز در مراحل انجام قرار دارد و پیش بینی می شود تا پایان سال تا سقف 500 هزار تن توزیع انجام شود.

وی در ادامه گفت: این توزیع در راستای کمک به مرغداران و دامداران کشور برای سازگاری واحدهای تولیدی خود با افزایش قیمت حاملهای انرژی است.

گفتنی است، قیمت هر کیلوگرم گندم توزیع شده نیز هزار و 750 ریال بوده و بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی یک میلیون تن گندم قرار است در بین واحدهای بهره برداری توزیع شود.

 

نظر شما
ادامه