کد خبر: ۴۸۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - اولین پرورش‌دهنده کروکودیل کشور با بیان این‌که سلامتی محموله اول کروکودیل‌های وارداتی مولد از سوی دامپزشکی تایید شده است، گفت: طی دو سه ماه آینده محموله دوم کروکودیل‌های نوزاد از کشورهای جنوب شرقی آسیا به‌منظور پرورش وارد کشور می‌شوند.

مژگان روستایی اظهار کرد: طی چند روز اخیر هشت سر کروکودیل مولد وارداتی در مزرعه پرورشی تحت قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور قرار داشت که امروز دوره قرنطینه این محموله به اتمام رسید و سلامتی و بهداشت آن‌ها از سوی سازمان دامپزشکی مورد تایید قرار گرفت.

روستایی گفت: برای واردات هر یک از این کروکودیل‌های مولد پنج میلیون تومان هزینه شده است که تاکنون تخم نگذاشته‌اند و طی دو - سه سال آینده به مرحله تخم‌گذاری خواهند رسید.

اولین پرورش‌دهنده کروکودیل کشور خاطرنشان کرد: مشکلی برای تغذیه و خوراک این جانوران وجود ندارد و با توجه به اینکه مزرعه پرورشی در جنوب کشور است می‌توان از ماهی‌های دور ریز دریایی که ارزش خوراک انسانی و تجاری ندارد، تامین تغذیه کرد.

به گفته وی، بازدید از این مزرعه پرورشی کروکودیل‌های وارداتی از امروز آغاز می‌شود و هزینه ورودی هر نفر برای بازدید از این مزرعه که تنها مختص کروکودیل نیست و گونه‌های دیگری اعم از پرنده (شتر مرغ، طاووس و ...) در آن پرورش و نگهداری می‌شود، پنج هزار تومان است.

روستایی افزود: با توجه به این‌که جزیره هنگام یکی از نقاط دیدنی جزیره قشم است و کسانی که به جزیره قشم سفر می‌کنند از این جزیره و حیات وحش دلفین‌های هنگام که زیست‌گاه طبیعی‌اشان است بازدید می‌کنند، پیش‌بینی می‌شود استقبال بالایی از این سایت پرورشی و این گونه نادر در کشور باشد.

وی گفت: برنامه‌ریزی شده تا دو - سه ماه آینده کروکودیل‌های نوزاد برای پرورش از کشورهای جنوب شرقی آسیا به منظور پرورش و با مجوز سازمان‌های شیلات و دامپزشکی وارد شود که در صورت واردات کروکودیل‌های نوزاد، تا سه سال آینده به مرحله صادرات می‌رسند.

اولین پرورش‌دهنده کروکودیل کشور با بیان این‌که این مزرعه آمادگی پرورش و نگهداری هزار سر کروکودیل را دارد، گفت: برای اجرای الگوی طی پرورش به صورت علمی حمایت ارگان‌های مربوطه لازم است.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۹
0
0
بهتر است بجای نام مزرعه پرورش کروکودیل ، نام «باغ وحشی که بدون مجوز محیط زیست احداث شده» را بر آن نهاد چون از نظر علمی هیچ پرورش دهنده دامی اجازه ورود افراد متفرقه از مزرعه اش را بخاطر شرایط بهداشتی وایجاد استرس در گله را نمی دهد!
نظر شما
ادامه