کد خبر: ۴۷۹۸

حکیم مهر - "مرکز آموزشی و تحقیقاتی دکتر رستگار" دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران روز شنبه با حضور فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران گشایش یافت. 
دکتر پرویز تاجیک، رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در مراسم افتتاح مرکز آموزشی مرحوم دکتر رستگار، گفت: این مجتمع به سعی و تلاش خانواده مرحوم رضا رستگار ساخته شده و در اختیار محققان و دانشجویان قرار گرفته است.
وی افزود: خانواده مرحوم رستگار در سال 1377 برای راه اندازی آزمایشگاه مرکزی این دانشکده، ما را یاری و همچنین امروز این مرکز را به دانشکده دامپزشکی تقدیم کردند.
تاجیک اظهارداشت: این مجتمع که در زمینی به مساحت 400 متر مربع در چهار طبقه بنا شده است در مجموع بیش از 2000 متر مربع زیربنا دارد.
وی افزود: زیرزمین این مرکز محل نگهداری حیوانات آزمایشگاهی است، در طبقه اول و دوم آزمایشگاه مرکزی، در طبقه سوم کلاس های تدریس فوق تخصصی و در طبقه چهارم این مرکز سالن آمفی تئاتر قرار دارد.
در ادامه مراسم علی رضا رستگار پسر 'رضا رستگار' در مورد این مرکز اظهار داشت: 'مجتمع آموزشی دکتر رستگار' به همت مادرم و راهنمایی های رییس دانشکده دامپزشکی، با بهترین اصول فنی و مهندسی ساخته شده است.
وی ادامه داد: امیدوارم این مرکز بهانه ای برای همکاری دیگر افراد متخصص جامعه برای پیشبرد علم ایران باشد.
دکتر سید مهدی کیایی، استاد دانشکده دامپزشکی در این مراسم، یادآور شد که بر اساس اعتقاد مسلمانان، همه انسان ها رفتنی هستند و تنها عمل صالح از خود باقی می گذارند.
وی افزود: باقی گذاشتن آثار فرهنگی برای نسل های بعدی از مهم‌ترین این اعمال است.
کیایی اضافه کرد که مرحوم "رضا رستگار" برای اولین بار سرم ضد مشمشه را در ایران تولید و در کنار تألیف کتب ارزشمند، شاگردان بسیاری را تربیت کرد که امروزه از متخصصین و اساتید بزرگ دامپزشکی کشور هستند.
وی گفت: در حوزه دامپزشکی، این مجموعه برای اولین بار توسط یک خانواده علمی به دانشگاه تهران اضافه می شود و امیدوارم این حرکت ادامه داشته باشد.
گفتنی است دکتر رضا رستگار در سال 1287 هجری شمسی به دنیا آمد و در سال 1379 از دنیا رفت. وی پس از کسب دکترای دامپزشکی و بازگشت به ایران، ریاست دانشکده دامپزشکی را بر عهده گرفت.

 


 

نظر شما
ادامه