کد خبر: ۴۶۴۵۱

مدیر فروش و بازاریابی شرکت زیست درمان ماهان با بیان اینکه در سیستم های پرورش طیور برای پیشگیری از بیماری ها، آنتی بیوتیک ها به طور مستمر مصرف می شوند، گفت: استفاده از پروبیوتیک ها مصرف مستمر آنتی بیوتیک ها را کاهش می دهد، بنابراین گوشت طیور باقیمانده های دارویی کمتری خواهد داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «امیر اکبری» اظهار کرد: مصرف مداوم آنتی بیوتیک ها در طیور، باقیمانده های دارویی در گوشت را افزایش می دهد و مقاومت دارویی ایجاد می کند.

اکبری گفت: با توجه به اهمیت پروبیوتیک ها، باید اقدامات گسترده تری برای بازاریابی، فرهنگسازی و معرفی بیشتر این محصولات انجام شود.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت زیست درمان ماهان با اشاره به اینکه در حال حاضر مرغداران و دامداران نسبت به خواص پروبیوتیک ها آگاهی کامل دارند، تصریح کرد: اما متاسفانه به محض اینکه سود آنها کاهش می یابد، در اولین اقدام برای مدیریت هزینه پروبیوتیک ها را حذف می کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که حتی اگر از ابتدا تا انتهای دوره پرورش از پروبیوتیک استفاده شود، بین ۲ تا ۳ درصد هزینه ها را در برمی گیرد.

ثبت سوش های بومی دامپزشکی در سایت جهانی NCBI

اکبری، زیست درمان ماهان را یک شرکت دانش بنیان و تولیدکننده پروبیوتیک های دامپزشکی در کشور معرفی و اظهار کرد: این شرکت سوش های بومی دامپزشکی در کشور را جداسازی و در سایت جهانی NCBI بانک کاملی به نام زیست درمان ماهان ثبت کرده است.

وی افزود: بنابراین در زمینه تهیه و تولید سوش به کشورهای دیگر وابستگی نداریم.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت زیست درمان ماهان مهمترین مزیت این شرکت را بانک سوش های بومی دانست که برای تولید پروبیوتیک از آن استفاده می شود و گفت: در حال حاضر ۱۲ پروبیوتیک دامپزشکی تولید توسط زیست درمان ماهان تولید می شود و در آینده نزدیک هم سین بیوتیک را وارد بازار کنیم.

اکبری با بیان اینکه سوش های بومی باعث می شوند تا پروبیوتیک های تولید شده هم زیست و و سازگار با میکروارگانیسم طبیعی در سیستم گوارشی دام باشند، اظهار کرد: استفاده از پروبیوتیک ها به هضم و جذب مواد غذایی کمک و فضا را برای میکروارگانیسم های بیماری زا تنگ می کند.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از این پروبیوتیک ها هیچگونه عوارض جانبی ندارد.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت زیست درمان ماهان با اشاره به تولید پروبیوتیک زنبورعسل توسط شرکت برای نخستین بار، اظهار کرد: همچنین مخمر نشخوارکنندگان نیز به طور رسمی و با اخذ مجوز از سازمان دامپزشکی وارد بازار شد

افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت محصولات

اکبری درباره تامین مواد اولیه تولید نیز گفت: با توجه به بانک سوش شرکت، وابستگی کمتری به واردات مواد اولیه وجود دارد، اما افزایش نرخ ارز در تامین مواد جانبی، مواد بسته بندی و تجهیزات آزمایشگاهی اثرگذار بود.

وی افزود: تلاش کردیم که قیمت محصولات را در راستای حمایت از مصرف کنندگان افزایش ندهیم، با این وجود ۱۰ درصد قیمت ها افزایش یافته است.

او ادامه داد: میانگین افزایش قیمت محصولات داخلی بین ۳۰ تا ۷۰ درصد بوده است.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت زیست درمان ماهان درباره نخستین نمایشگاه تخصصی داروهای دامپزشکی نیز اظهار کرد: این نمایشگاه ها باید به گونه ای برنامه ریزی شوند تا حداکثر اثربخشی را داشته باشند.

وی افزود: مجریان نمایشگاه باید شرایط را طوری مهیا کنند تا شرکت کنندگان بیشتری در آن حضور یابند.



نظر شما
ادامه