کد خبر: ۴۵۹۴

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی جنوب استان کرمان، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان غربی و قزوین

 

برگزاری شورای مدیران دامپزشکی جنوب استان کرمان در جیرفت


دهمین جلسه هماهنگی مدیران و روسای شبکه های دامپزشکی منطقه جیرفت و کهنوج درشهرستان جیرفت به مدت یک روز برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان، دهمین جلسه هماهنگی مدیران و روسای شبکه های دامپزشکی منطقه جیرفت و کهنوج درشهرستان جیرفت با موضوع بررسی عملکرد 9 ماهه شهرستانها توسط ادارات ستادی و گزارش آخرین وضعیت بیماریهای دام و طیور آبزیان و زنبور عسل با حضور دکتر علیرضارجایی مدیرکل دامپزشکی استان و دکتر خوبیار مشایخی رئیس اداره بررسی ها و مدیران ستادی و روسای شبکه های دامپزشکی در محل سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی جنوب استان به مدت یک روز برگزار گردید.

 

-------------------------------------

 

خدمات اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در تمامی نقاط استان ارائه می شود


خدمات اداره کل دامپزشکی استان در جهت ارتقای بهداشت عمومی و امنیت غذایی علاوه بر شهرها در 4200 روستا در سطح خراسان رضوی در حال ارائه است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این مطلب افزود: در راستای خدمت رسانی به نقاط محروم استان و در جهت حفظ و حراست سرمایه دامی، قسمت اعظم فعالیت دامپزشکی استان در سطح روستاهای استان در حال اجرا است و از طریق عملیات مختلفی نظیر؛ پیشگیری از بیماری های واگیردار، پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و... این فعالیت ها ادامه دارد.
دکتر ناصر مرگان ازغدی خاطرنشان ساخت: سرمایه دامی استان، سرمایه ای مولد و تاثیرگذار در اقتصاد استان است و دامپزشکی با استفاده از تمام توان و نیز حضور نیروهای فعال بخش خصوصی در کنار بخش دولتی اقدامات پیشگیرانه خود را دنبال می کند.
وی از واکسیناسیون 19 میلیون نوبت سر دام طی 8 ماهه ابتدای سال جاری در مناطق روستایی و عشایر خبر داد و یادآورشد: در جهت پشگیری از بیماری هاری نیز 31 هزار قلاده سگ صاحبدار واکسینه و قلاده گذاری شده است.
دکتر ازغدی، پیشگیری از بیماری هایی نظیر سل گاوی و بروسلوز دام های سبک را نیز از جمله اقداماتی خواند که در برنامه ریزی هرساله دامپزشکی در حال اجرا است و افزود: پیش گیری دامپزشکی در زمینه بیماری هایی نظیر تب مالت، سبب کاهش آن در جامعه انسانی نیز می گردد.
مدیر کل دامپزشکی استان گفت: طرحهای مختلفی در جهت حمایت از دامداران و در جهت مبارزه با بیماری های انگلی توسط دامپزشکی انجام شده است و در راستای اجرای موفق آن ها تا کنون و طی 8 ماهه اول امسال بیش از 44 هزار لیتر سم مصرف شده که ماحصل آن سم پاشی 3 میلیون و 700 هزار راس دام سبک و سنگین و ضدعفونی 18 میلیون جایگاه نگهداری دام ها بوده است.

وی افزود: رویکرد دامپزشکی در ارائه خدمات به روستا ها رویکردی مثبت و فعال است و این مهم همچنان با قوت و قدرت بیشتری دنبال می شود.
ازغدی از مسئولین استان خواست در اختصاص هرچه سریع تر اعتبارت خشکسالی به حوزه دام و دامپزشکی مساعدت نمایند تا خدمات رسانی سرعت بیشتری به خود بگیرد.
 

-------------------------------------------

 

نشست مرغداران استان با رؤسای سازمان جهادکشاورزی، بازرگانی و دامپزشکی خوزستان

همزمان با آغاز قانون هدفمند کردن یارانه ها، جمعی از مدیران واحدهای مرغداری و تشکل های وابسته در نشستی با مدیران دستگاه های جهاد کشاورزی، بازرگانی و دامپزشکی دیدار و به بیان دیدگاه ها و مشکلات موجود پرداختند.

سید مجید موسوی رییس سازمان جهادکشاورزی، در این نشست با تأکید بر تعدیل قیمت مرغ در بازار گفت: در نهایت قیمتی که مصوب می شود باید کارشناسی شده باشد.
سید مجید موسوی در خصوص تصویب نهایی قیمت مرغ در استان نیز گفت: در این رابطه چهار پیشنهاد داده شده است و در نهایت با توافقنامه ای که بین نمایندگان مرغداری ها و مسئولین دستگاه های متولی تولید و توزیع مرغ به امضاء می رسد، قیمت نهایی مرغ تعیین می شود.
رییس سازمان بازرگانی خوزستان هم در این نشست با اشاره به اینکه عمده مصرف مردم استان گوشت مرغ است گفت: هم اکنون سازمان بازرگانی خوزستان هیچگونه کمبودی برای توزیع مرغ ندارد.
چراغی بر ضرورت تعامل بین زنجیره ی مرغدار، دولت و کشتارگاه تأکید کرد و گفت: خوزستان بالاترین قیمت مرغ خرده فروشی در کشور را دارد که این بزرگترین چالش ماست.
گفتنی است در این نشست تعدادی از مرغداران به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند.

 

-------------------------------------------

 

مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی خبر داد:
انجام آزمایشات تشخیصی 9434 نمونه خون در آذربایجان غربی


مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: امسال آزمایشات تشخیصی 9 هزار و 434 نمونه خون در آذربایجان غربی انجام یافته است.

شهرام دیلمقانی اظهار داشت: امسال اداره کل دامپزشکی استان در راستای ایفای نقش خود در بهبود و سلامت جامعه و به منظور مراقبت و پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با ایجاد پایگاه‌های دیدوری توسط اکیپ‌های بررسی و نمونه‌برداری مستقر در اداره کل و شبکه‌های دامپزشکی استان با نظارت عالی ستاد اجرایی مقابله با آنفلوانزای فوق حاد طیور استان انجام گرفته است.
وی افزود: امسال این سازمان با اطلاع‌گیری از مزارع طیور صنعتی، وضعیت پرندگان مهاجر در تالاب‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و دریاچه‌های پشت سد و روستاهای حاشیه آنها و روستاهای با تلفات طیور بومی، اقدام به بررسی بیماری، نمونه‌برداری و مطالعات آزمایشگاهی کرده است.
این مقام مسئول گفت: تعداد موارد بازدید و بررسی در طیور صنعتی روستاهای حاشیه تالاب‌ها و زیستگاه‌های حیات وحش 599 مورد، خبرگیری روزانه و کسب اطلاعات توصیفی از مزارع پرورش طیور صنعتی و بومی 15 هزار و 434 واحد بوده است.
وی با اشاره به تعداد نمونه‌های اخذ شده به منظور انجام آزمایشات تشخیصی یادآور شد: 9 هزار و 434 نمونه خون، یک هزار و 585 نمونه بافتی و سوآپ نای و کلوآک توسط سازمان دامپزشکی استان انجام گرفته است.
دیلمقانی عنوان کرد: شرایط کاری دامپزشکی و نوع خدمات آن سبب شده تا مخاطبان این حرفه از اقشار گوناگون و دهک‌های مختلف درآمدی جامعه باشند.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی به خاطر تأمین بخش مهمی از اقلام خوراکی مردم وظیفه مهمی را در حفظ سلامتی جامعه بر دوش دارد لذا کارشناسان به خاطر آشنایی با مسئولیت خطیر خود با حساسیت ویژه در این زمینه ایفای نقش می‌کنند.

----------------------------------------------

 

برگزاری مجمع مدیران کل دامپزشکی منطقه یک کشور در استان قزوین
 
مجمع مدیران کل دامپزشکی منطقه یک کشور با حضور معاون بهداشتی- پیشگیری و تنی چند از مدیران کل ستادی سازمان دامپزشکی کشور و همچنین اساتید دانشگاه تهران با دستور جلسه "بررسی وضعیت بیماریهای طیور در کشور" به مدت 2روز به میزبانی اداره کل دامپزشکی استان قزوین در روزهای 14 و 15 دی ماه سال‌جاری برگزار خواهد.

 

 

نظر شما
ادامه