کد خبر: ۴۴۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - عضو هیات علمی انستیتو تغذیه ایران گفت: سنگدان مرغ دارای امگا 6 بالایی است و می‌تواند موجب بروز التهاب در افراد شود.

خدیجه رحمانی افزود: یکی از سوالاتی که مردم از متخصصان تغذیه می‌کنند این است که آیا سنگدان مرغ می‌تواند جای گوشت را بگیرد.
وی گفت: می‌توان این‌طور پاسخ داد که سنگدان مرغ محل جمع‌آوری سنگ‌‌ها و مواد نامناسبی است که مرغ مصرف می‌کند و وارد دستگاه گوارش می‌شود.

عضو هیات علمی انستیتو تغذیه ایران اضافه کرد: هر 100 گرم آن به اندازه نیم فنجان یا دو سوم فنجان خرد شده سنگدان 30 گرم پروتئین دارد و 146 کالری دارد. رحمانی گفت: ویتامین‌ B12 و نیاسین در آن وجود دارد و از نظر مواد معدنی مانند آهن، روی و سلنیوم مورد توجه است.

وی اضافه کرد: نوع چربی موجود در سنگدان مرغ از نوع اسید چرب ترانس است به دلیل این‌که اخیراً روغن‌های جامد را در برنامه غذایی مرغ‌ها وارد کردند و اسید چرب ترانس آن بالاست و اسید چرب امگا3 آن پایین است و میزان امگا6 آن بالاست.

عضو هیات علمی انستیتو تغذیه ایران گفت: به دلیل بالا بودن امگا6 سنگدان می‌تواند مصرف آن التهاب‌زا باشد و برای افرادی که دچار بیماری التهابی هستند ماده غذایی مفیدی نیست.

رحمانی گفت: میزان کادمیوم، سرب و کروم در این ماده غذایی بالا ست و کلسترول بالایی دارد که هر 100 گرم سنگدان مرغ 370 میلی گرم کلسترول دارد.

وی افزود: توصیه می‌شود که از سنگدان مرغ به دلیل دارا بودن چربی ترانس، کلسترول بالا، امگا6 بالا و وجود عناصر سنگی به عنوان گوشت نمی‌توان مصرف کرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بیگدلی
|
-
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
0
0
اگر منظور ایشان چربی های اطراف سنگدان باشد راست نیست چون چربی های اطراف سنگدان در کشتارگاه برای مصارف صابون سازی توسظ دستکاه مخصوص برداشته میشوذ در حالیکه دنیا کشتارگاه بدون ضایعات را تعریف می کند ...کار را به کارشناس بسپارید .این جاست که نقش اداره استانذارذ در جهت جلوگیری از این موازی کاری ها بارزتر می شوذ .در اینذه خیلی اذ زظایف وزارت بهذاشت به استاندارد داده خواهد شد.
نظر شما
ادامه