کد خبر: ۴۴۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون امور دام جهاد کشاورزی قزوین در دیدار مدیر اجرایی پژوهش جهاد دانشگاهی این استان اعلام کرد: طرح اصلاح نژاد گوسفند شال با همکاری جهاد دانشگاهی استان قزوین، جهاد کشاورزی و پژوهشگاه رویان بزودی نهایی می‌شود.

مهندس ناطق عین‌الدوله خاطرنشان کرد: جلسات خوبی با مسوولان و پژوهشگران پژوهشگاه رویان و جهاد دانشگاهی استان برگزار شده است و امیدواریم هرچه زودتر طرح اصلاح نژاد گوسفند شال در استان نهایی شود که می‌تواند آثار ملی در کل کشور بر جای بگذارد.

معاون امور دام جهاد کشاورزی استان قزوین به صرفه‌جویی ارزی این طرح اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح و تولید هورمون‌های مورد نیاز توسط جهاد دانشگاهی در داخل کشور سالانه هزاران دلار صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت.

وی به مزایای اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: گوسفند شال در میان گله‌داران و دامداران شناخته شده است و سالانه صدها قوچ نژاد اصلاح شده توسط دامداران از این استان خریداری می‌شود و برای تولید و مثل در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.

مهندس امیر طغرایی ـ مدیر اداره پژوهش جهاد دانشگاهی استان قزوین نیز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته به زودی نشستی با حضور نمایندگان پژوهشگاه رویان، جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی استان قزوین برگزار می‌شود تا فرایند اجرایی این پروژه نهایی شود.

گفتنی است نژاد گوسفند شال، از نژادهای با مزیت بالا در استان قزوین است و علاوه بر شیر و گوشت، امکان دوقلو زایی و دوبارزایی آن در طول سال فراوان است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
0
0
سلام.
به سايت من سر بزنيد و به دوستان و آشناهاتون هم بگيد.
parvareshegoosfand.persianblog.ir
و
www.aparat.com/mohammadhosseini
با تشكر.
(پرورش گوسفند)
نظر شما
ادامه