کد خبر: ۴۳۹۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: یک هزار و 750 لیتر شیر غیرقابل مصرف که به صورت غیرمجاز جمع آوری شده بود، در این شهرستان امحا شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «بایزید حسن پور» افزود: ماموران این شبکه در اقدامی هماهنگ، 2 دستگاه خودرو جمع آوری شیر که به صورت غیرمجاز فعالیت می کرد را توقیف کردند .

وی اضافه کرد: از این 2 خودرو یک هزار و 500 لیتر شیر کشف شد که به دلیل تغییرات ارگانولپتیکی و کاهش اسیدیته غیرقابل مصرف تشخیص داده شده و با دستور مقام قضایی امحا شد .

وی با اشاره به اینکه در این رابطه سه نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل داده شدند، بیان کرد: از این 2 خودرو غیرمجاز 9 لیتر سود سوزآور که گمان می رفت متخلفان آن را به شیر اضافه می کردند نیز کشف شد .

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: کارشناسان این اداره در عملیاتی دیگر یک کارگاه غیرمجاز پرورش و کشتار بلدرچین را در شهرک صنعتی مهاباد که اقدام به ماست بندی می کرد، توقیف و 250 لیتر شیر را کشف و ضبط کردند .

وی افزود: در این کارگاه غیرمجار 90 قطعه بلدرچین نیز کشف و صاحب آن با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شد .

وی از شهروندان خواست از خرید و مصرف مواد لبنی که به صورت غیرمجاز و بدون نظارت شبکه دامپزشکی و بهداشت و درمان تهیه می شود، خودداری کنند .

هم اکنون در شهرستان مهاباد سه مرکز جمع آوری شیر با 24 دستگاه خودرو مجوز فعالیت دارند و سه کارخانه در زمینه تولید و فرآوری مواد لبنی فعال هستند .

به گزارش ایرنا، سود سوز آور یک ماده قلیایی است که با توجه به غلظت، PH آن متغیر است یکی از کاربردهای مهم آن در صنایع استفاده از سود مایع به عنوان چربی گیر صنعتی است .

کاربرد دیگر آن در صنعت آلومینیوم سازی برای حل کردن سنگ معدن بوکسیت که ماده اولیه تولید آلومینیوم است و رسوب گذاری آلومینا استفاده می‌شود و در صنایع صابون سازی و نساجی نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
چقدر عکس با موضوع خبر تناسب داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
واقعا اين اقدام جاي تقدير و تشكر داره،با تشكر از كارمنداني كه وظيفه خودشون رو به اين شكل به درستي انجام ميدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
من جای حکیم مهر بودم این رقم را به میکرولیتر می نوشتم ارزش انتشار داشته باشه
۱۷۵۰×۱۰۰۰۰۰۰=۱۷۵۰۰۰۰۰۰۰ میکرولیتر شیر غیرقابل مصرف معدوم شد!
نظر شما
ادامه