کد خبر: ۴۳۳۵

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: اکیپ‌های نظارتی بهداشتی به صورت روزانه، نظارت بهداشتی مراکز عرضه را انجام می‌دهند.

دکتر ناصر ازغدی اظهار داشت: آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفی مواد غذایی در مشهد، آزمایشگاه مرجع در نوع خود در کشور است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در تمام دامداری‌های کشور یک نفر ناظر بهداشتی به صورت تمام وقت و یا پاره وقت که بستگی به ظرفیت دامداری دارد، مشغول فعالیت است.
وی با بیان اینکه خراسان‌رضوی استانی است که مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک را نخستین‌‌بار در کشور تولید کرده است تصریح کرد: پس از خراسان رضوی استان‌هایی نیز اقدام به تولید مرغ بدون مصرف آنتی‌‌بیوتیک کرده‌اند.
ازغدی با بیان اینکه خرید گوشت دارای مهر دامپزشکی از مراکز مجاز عرضه گوشت، استانداردهای لازم برای مصرف را دارد، تصریح کرد: اکیپ‌های نظارتی بهداشتی به صورت روزانه، نظارت بهداشتی مراکز عرضه را انجام می‌دهند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی، اظهار داشت: چنانچه اکیپ‌های نظارتی با مورد مشکوکی در مراکز عرضه برخورد داشته باشند، گوشت به لحاظ کیفیت نوع گوشت نمونه‌برداری و برای آزمایش‌ها و کنترل‌های بیشتر، نمونه در آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفی مواد غذایی مورد آزمایش‌های بیشتری قرار می‌گیرد.
وی افزود: در مواردی که تشخیص کیفیت گوشت، نظیر گوشت چرخ کرده، مشکل‌تر باشد از روش PCR که نوعی روش مولکولی و ژنتیکی است استفاده می‌شود.
ازغدی تصریح کرد: سومین همایش صنعت کشتار دام و صنایع وابسته در تشخیص و روش‌های آزمایشگاهی و استانداردهای جهانی در رابطه با کیفیت گوشت می‌تواند راهگشا و مفید باشد.
وی گفت: ارتقای صنعت کشتارگاه و فرهنگ عمومی در پیشگیری از مخاطرات کشتار غیرمجاز دام بسیار مؤثرتر است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و مورد مشکوک شهروندان مشهدی می‌توانند با شماره تلفن‌های 7250025 و 7250035 و افراد ساکن در شهرستان‌های استان نیز با شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه تماس بگیرند.

 

 

نظر شما
ادامه