کد خبر: ۴۱۲۵۵
 

انجمن تولیدات محصولات حیوانات خانگی آمریکا (APPA)، آخرین آمار منتشره خود که در رابطه با هزینه‌های کل مصرفی توسط شهروندان آمریکایی را در صنعت حیوانات خانگی اعلام نموده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، انجمن فوق، بر این اساس این رقم را در سال 2017، بیش از سالهای قبل و معادل  69.51 میلیارد دلار برآورد کرده است. این عدد حدود 4 درصد بیش از هزینه مصرفی در این رابطه در سال 2016، که 66.75 میلیارد دلار بود، می‌باشد. همچنین، در حدود یک چهارم از کل این هزینه، یعنی 17 میلیارد دلار صرف مراقبت‌های دامپزشکی شده که نسبت به سال 2016، هفت درصد افزایش داشته است.


گزارش سالانه APPA، دسته‌بندی هزینه‌های حیوانات خانگی را شامل مواردی همچون مواد غذایی، لوازم جانبی و داروهای بدون نسخه (OTC)، مراقبت‌های دامپزشکی، خرید مایحتاج مختلف حیوانات و سایر خدمات عنوان نموده است.

APPA می‌گوید: مواد غذایی همچنان بالاترین هزینه مصرفی را به خود اختصاص داده است و در این میان هزینه غذای سگ‌ها عمده‌ترین فروش محسوب می‌شود.

هزینه مراقبت‌های دامپزشکی به عنوان دومین منبع هزینه در صنعت حیوانات خانگی رتبه بندی شده و معادل 17.07 میلیارد دلار بوده است.

 

APPA رشدی معادل 6.9 درصد را در سال 2018 در خدمات دامپزشکی پیش بینی می‌کند که بیشترین پیش‌بینی رشد در میان تمام رده‌های مصف هزینه را به خود اختصاص داده است. با توجه به این موضوع، هزینه‌های مراقبت‌های دامپزشکی تا پایان امسال در حدود 18 میلیارد دلار خواهد بود.

سومین رده از موارد پرهزینه در حیوانات خانگی متعلق به لوازم جانبی و داروهای OTC است که هزینه آن به 15.11 میلیارد دلار در سال 2017 رسیده است.  این دسته از محصولات شامل قلاده‌ها، اسباب‌بازی‌ها، ابزار مسافرتی، لباس، ظرف غذا و آبخوری و سایر لوازم جانبی و همچنین مکمل‌ها و داروهای OTC می باشد.

تکنولوژی محصولات حیوانات خانگی، که شامل نو‌آوری‌های متعدد در سالهای اخیر می‌باشد، هنوز سهم عمده‌ای را در بازار فروش به خود اختصاص نداده‌اند، اگرچه نسبت به قبل از رشد خوبی برخوردار بوده است.

 

یکی دیگر از مواردی که رشد خوبی در سال 2017 داشته است، شامل خدماتی نظیر آرایش و نظافت حیوان، آموزش آنها و سایر موارد بوده است که معادل 6.9 میلیارد دلار برآورد شده که 6.9 درصد نسبت به سال 2016 افزایش داشته است.

منبع: veterinarynews.dvm360

 

نظر شما
ادامه