کد خبر: ۳۹۷۴

حکیم مهر - چهارمین نمایشگاه تخصصی صنعت دام، طیور و آبزیان و پنجمین نمایشگاه ادوات و ماشین آلات بخش کشاورزی کشور با حضور 80 تولیدکننده در محل نمایشگاههای بین المللی غرب کشور در اراک گشایش یافت.
رئیس مرکز نمایشگاه های بین المللی اراک عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح این نمایشگاه  وسعت نمایشگاه را پنج هزار متر مربع اعلام و اضافه کرد: 30غرفه از 60 غرفه این نمایشگاه به محصولات و تولیدات بخش دام و طیور15غرفه به صنعت آبزی پروری و مابقی به ادوات و ماشین آلات صنعتی بخش کشاورزی اختصاص دارد.

علی محصولی گفت: 40درصد فضای فیزیکی این نمایشگاه به محصولات شرکتهای تولیدی بخش کشاورزی استان مرکزی و مابقی به آخرین دستاوردهای بخش کشاورزی کشور اختصاص دارد.

وی، تقویت تعامل سازنده بین تولید کنندگان بخش کشاورزی، عرضه محصولات جدید و هم افزایی توان شاغلان این بخش در پیشبرد برنامه ها را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: تولید محصولات کشاورزی و غذایی با کیفیت و ارزان ، یکی از مهمترین اولویت های دولتمردان کشورهای دنیا است و به همین منظور رصد کردن بهترین روش ها و دانش روز در این حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

محمود نعمتی افزود: با توجه به اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه ها استفاده بهینه از امکانات و ماشین آلات در تولید با کیفیت همراه با بالا بردن بهره وری باید در راس برنامه های تولید کنندگان بخش کشاورزی قرار گیرد که در این راستا برپایی نمایشگاههای تخصصی در معرفی بهترین و جدیدترین روش و فناوری کمک شایانی می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: نمایشگاههای تخصصی ، امکانی موثر برای عرضه علمی دستاوردها و ابزار روز هر بخش است و به همین منظور تدارک تورهای بهره برداران و کارشناسان بخش جهاد کشاورزی سراسر کشور از توانمندیهای این نمایشگاه پیش بینی شده است.

مسلم پورقاسمیان افزود: بهره گیری از دانش فنی و روش های ارائه شده روز کشور در اینگونه نمایشگاهها بهره برداران را به دانش های لازم برای رقابت پذیری محصولات مجهز می کند.

این نمایشگاه تا هشتم آبان ماه جاری هر روز از ساعت 10 تا 17عصر برای بازدید عموم برپاست.
 

نظر شما
ادامه