کد خبر: ۳۹۰۹

حکیم مهر -  رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دامپزشکی دانشگاه کرج گفت: جشن فارغ التحصیلی، جشن مجاهدت در تحصیل علم است و از آنجا که هیچ گاه انسان از تحصیل علم فارغ نمی‌شود، نباید این جشن را فارغ التحصیلی نامید.


دکتر سید محمد آقامیری با اشاره به اینکه ورود به دانشگاه مقطع جدیدی در زندگی انسان است، افزود: جشن فارغ التحصیلی نقطه عطفی در زندگی انسان‌ها است که باید در آن، گذشته خود را بررسی کنیم و نگاه عمیقی به آینده داشته باشیم.
وی ادامه داد: امروز که به دریافت درجه دکتری نائل آمدید ابزارها و پشتوانه موفقیت خود را بررسی کنید. در درجه اول نقش پدران، مادران و اساتید محترمی را که پشتوانه‌ای مستحکم برای شما بودند ارج بنهید و دانشجویان متأهل نیز نقش همسران خود را در رسیدن به این موفقیت فراموش نکنند چرا که تلاش و کوشش شما در سایه حمایت این پشتوانه‌ها به ثمر رسیده است.
آقامیری با اشاره به مقدم بودن علم بر ثروت گفت: ارزش علم بر کسی پوشیده نیست و ما باید حرمت آن را برای خودمان حفظ کنیم.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی با تأکید بر اینکه در صورت دستیابی به مدارج بالاتر علمی و اجتماعی باید با هوشیاری بسیار، حرمت اساتیدمان را حفظ کنیم، از دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه کرج که در جشن فارغ التحصیلی خویش به احترام استادشان به پا خواستند تقدیر کرد.
وی در خصوص فعالیت‌های سازمان نظام دامپزشکی گفت: این سازمان نوپا در سال 1376 با مصوبه مجلس شورای اسلامی تأسیس شد و آغاز به کار کرد.
آقامیری افزود: نظام دامپزشکی، سازمانی غیر دولتی است که با هدف حمایت از اعضای خود در بخش دولتی و خصوصی تأسیس شد و توسعه این سازمان به زمان و کار جدی نیاز داشت که در دوره‌های مختلف فعالیتهای خوبی در این خصوص انجام شد. ما نیز تلاش کردیم در چهار سالی که خادم دامپزشکی در این سازمان بودیم خدمات خوبی به اعضا ارائه شود.
آقامیری با اشاره به وجود نقص در قوانین سازمان نظام دامپزشکی گفت: با وجود این نقص‌ها سازمان در پاسخگویی به انتظارات و توقعات اعضای خود ناتوان بود از جمله در بحث اشتغال که متأسفانه جزء اختیارات این سازمان در نظر گرفته نشده بود، اما به همت همکاران تلاش‌های بسیاری برای اصلاح آن قانون صورت گرفت که خوشبختانه شور اول آن در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و امیدواریم این قانون به زودی تصویب شود.
وی به مهمترین هدف سازمان نظام دامپزشکی که ایجاد انسجام و اتحاد بین همه اقشار دامپزشکی است تأکید کرد و گفت: سازمان نظام دامپزشکی با داشتن 25 هزار عضو، که حداقل 50 درصد آنها را سایررده‌های دامپزشکی تشکیل می‌دهند، باید برای همه اعضای خود برنامه‌ریزی داشته باشد.
آقامیری وفاق و همدلی بین سازمان‌های نظام دامپزشکی و دامپزشکی کشور را اولین، اصلی‌ترین و مهمترین اصل این سازمان خواند و خاطر نشان کرد: برگزاری با شکوه جشن 14 مهر نتیجه کار مشترک بین این 2 سازمان است و من از رئیس سازمان دامپزشکی به خاطر مدیریت خوبشان بر ستاد 14 مهر تقدیر می‌کنم.


وی برگزاری دوره‌های بازآموزی حین خدمت همراه با اعطای امتیاز را به منظور توسعه عدالت در اشتغال از فعالیت‌های مهم سازمان در سال‌های اخیر دانست و افزود: تاکنون بیش از 10 هزار نفر از اعضای سازمان نظام دامپزشکی در دوره‌های بازآموزی و کارگاه‌های آموزشی کنگره‌های برگزار شده از سوی این سازمان شرکت کرده‌اند.
آقامیری با اشاره به طرح الگوی استقرار گفت: امید است با اجرای این قانون به موجب بند ج ماده 2 آن اشتغال شش هزار نفر از اعضای سازمان نظام دامپزشکی را در سطح کشور سازماندهی و ساماندهی کنیم.
وی سازمان نظام دامپزشکی را حامی معنوی دامپزشکی و فعالان این عرصه در سراسر کشور خواند و تصریح کرد: با توجه به تبدیل شهرستان کرج به استان البرز به شما قول می‌دهم در اولین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی، تشکیل شورای نظام دامپزشکی در این استان را تصویب کرده و در اسرع وقت آن را تأسیس کنیم.


آقامیری درباره سایر برنامه‌های سازمان نظام دامپزشکی گفت: خوشبختانه با همکاری نزدیک سازمانهای نظام دامپزشکی و دامپزشکی کشور، مصوبه ابلاغ قانون نظام جامع دامپروری کشور و به موجب ماده 2 قانون افزایش بهره وری صدور پروانه‌های مطب، درمانگاه، بیمارستان و مراکز مایه کوبی با تدابیر خوبی که سازمان دامپزشکی کشور اندیشیده به سازمان نظام دامپزشکی واگذار می‌شود و متولی اجرای آن نیز همین سازمان خواهد بود. همچنین به موجب ماده پنج قانون نظام دامپزشکی صدور پروانه‌های بهداشتی واحدهای دامپروری هم توسط سازمان نظام دامپزشکی انجام خواهد شد.
رئیس سازمان دامپزشکی در پایان اظهار امیدواری کرد: با اجرای این قوانین شرایط مناسبتری برای همکاران عرصه دامپزشکی فراهم شود.

نظر شما
ادامه