کد خبر: ۳۸۴۴

حکیم مهر - در حال حاضر، اکیپ‏های مبارزه با موش در قالب یک تا دو کارگر آموزش دیده در هر پارک و عرصه فضای سبز مشغول به فعالیت هستند.

منصور باقرصاد با اعلام این مطلب که برای امحاء موش‏های سطح شهر برنامه‏های مختلفی در نظر گرفته است، گفت: انجام کارهای عمرانی از قبیل بازسازی انهار و فرهنگ سازی برای مشارکت شهروندی، از مهم ترین اقدامات تاثیر گذار در این زمینه می‏باشد که این حوزه در این راستا، فعالیت‏های شایانی انجام داده است.
وی در مورد وضعیت موش‏های شهر و چگونگی امحاء آنها توسط شهرداری اصفهان اظهار داشت: اعتباری که برای نابودی حیوانات موذی هر ساله در نظر گرفته شده، 500 میلیون ریال است که البته به طور کلی باید از این میزان اعتبارات، جهت اقدامات علمی در نابودی موش‏ها بهره جست.
باقرصاد با اشاره به این که شهرداری برای نابودی موش‏های شهر به طور علمی به فعالیت پرداخته است، خاطرنشان کرد: به طور علمی و کارشناسی در مورد تنوع موش‏های شهر اصفهان، سم‏های مورد نیاز برای نابودی آنها با در نظر گرفتن کمترین آسیب به انسان‏ها و بهترین روش نابودی موش‏ها مطالعات و اقدامات لازم به صورت دقیق انجام شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در مورد روش‏های گوناگون برای نابودی موش‏های شهر اصفهان عنوان کرد: یکی از راه‏ها، برگزاری کلاس‏های آموزشی با هدف ارتقای سطح اطلاعات علمی کارگران به صورت تئوری و عملی جهت مبارزه دقیق تر از جمله اقداماتی می‏باشد که در شهر اصفهان انجام گرفته و روشی موفق در امر مبارزه با موش بوده است.
وی با اشاره به اقدامات طعمه گذاری درسطح شهر و طی سه دوره مختلف و با استفاده از سموم انعقادی ویژه همان دوره تصریح کرد:در دوره اول از نیمه دوم اسفند تا پایان خردادماه با استفاده از سم کیک کلرات، دوره دوم از تیرماه تاپایان آبان ماه با استفاده از سم کش پفکی و دوره سوم نیمه دوم آذر تا پایان دی ماه با استفاده از سم کلرات صورت می‏گیرد.
باقرصاد اضافه کرد: طی دوره اخیر، بیش از 250 هزار طعمه گذاری در تمام رفوژها، مادی‏ها و جوی‏ها و فضاهای سبز در مناطق، بیش از 60 هزار طعمه گذاری در تمام پارک‏های سطح مناطق و 30 هزار طعمه گذاری نیز در کنار حاشیه رودخانه صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: در مورد استفاده از سم‏ها این نکته حائز اهمیت است که به هر حال استفاده از سم‏ها برای ما انسان‏ها نیز مضر بوده و تا حد امکان باید از سم‏هایی با اثرات و ماندگاری کمتر استفاده کرد. به طور کلی اگر ما بهترین و موثرترین سم را نیز برای نابودی موش‏ها مورد استفاده قرار دهیم، تا زمانی که شهروندان مشارکت‏های لازم را نداشته باشند، این اقدامات بی اثر می‌شود، چرا که حتی با انداختن یک برگ کاهو به جوی اثر سم به طور کامل از بین خواهند رفت.

 

نظر شما
ادامه