کد خبر: ۳۸۳۷۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد:
«دکتر مجید همتی» افزود: ۳۷ راس دام سبک و ۷ راس دام سنگین نیز که به علت شکستگی‌های حاد قابلیت درمان نداشتند، به کشتارگاه اعزام و کشتار شدند ...
 

حکیم مهر - رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی استان کرمانشاه از ویزیت رایگان بیش از ۵۰ هزار راس دام سبک در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر مجید همتی» با اشاره به حضور کارشناسان دامپزشکی از ساعات ابتدایی وقوع زلزله در مناطق آسیب دیده اظهار داشت: اکیپ های سیار درمانی شامل همکارانی از اداره کل دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی، بخش خصوصی، دانشکده دامپزشکی و همچنین بسیج دامپزشکی در این مناطق حضور دارند و به کمک رسانی مشغول هستند.

وی افزود: تاکنون در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بیش از ۵۰ هزار راس دام سبک و بالغ بر یک هزار راس دام سنگین ویزیت و معاینه شدند و دام هایی که مصدوم بودند و به درمان نیاز داشتند مورد درمان قرار گرفتند.

به گفته رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، ۳۷ راس دام سبک و ۷ راس دام سنگین نیز که به علت شکستگی های حاد قابلیت درمان نداشتند به کشتارگاه اعزام و کشتار شدند.

همتی با بیان اینکه اقدامات درمانی فعلا ادامه دارد، گفت: بعد از ساماندهی اوضاع فعلی چند کلینیک سیار دامپزشکی در منطقه حضور خواهند داشت و تمام دام های مصدوم را درمان خواهند کرد.

این مقام مسئول همچنین از اهالی مناطق زلزله زده نیز خواست که هرجا مشکل مصدومیت دام و نیاز به درمان داشتند، از طریق سامانه های تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا در اسرع وقت اقدامات درمانی را انجام دهند.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
دامپزشک بدبخت الان رایگان کار کن بعد یه مدت نمی ذاره حتی به گاو بومی اش هم دست بزنی.این شغل رو از این که هست ذلیل تر نکنید.الان گچ کار هم رایگان کار نمی کنه.این رشته ذلیل هست ذلیل ترش نکنید.وقتی رایگان کاری انجام می شه یعنی تعادل عرضه و تقاضا بهم خورده و اون شغل از بین رفته.از این دولت ...... انتظاری نیست.وقتی وزیرش می گه مرده ها بیمه بودن نگران نباشید.پس زنده و مرده شما برای اینها هیچ فرقی نداره ........های این دولت ها آشکارا معلومه.نفت و کلی منابع داریم ولی بازهم بیکار هستیم!!مدیریت نیروی انسانی که ندارن معلوم نیست تو اون مجلس ...... چی کار می کنند ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
شایسته این است از استانهایی که چندین روز در حال تلاش هستند و در این مناطق فعالیت میکنن نیز نامبرده میشد
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
1
سلام
وسعت حضور همکاران بیشتر از این است.
دفن بهداشتی لاشه های تلف شده هم انجام شده است و تقریبا دامی زیر آوار نمانده است.
این مهم انجام نمیشد مگر با یاری همکاران بخش دولتی و خصوصی ازز استانهای لرستان، کردستان، ایلام و همدان.
برخی گروهها نیز داوطلبانه به منطقه آمده بودند که از آن جمله گروهی از دامپزشکان آذربایجان غربی و بخصوص دکتر فیروز حمزه قوشچی.
بسیاری از ادارت دامپزشکی و شرکتها نیز دارو، مواد بیولوژیک و حتی موادغذایی و پتو و چادر فرستادند.
از فداکاری این عزیزان تقدیر و تشکر میشود.
دوستان در موقع چنین حوادثی انسان نباید به سود و زیان مالی فکر کند و تنها باید قدمی در راه کاهش آلام بردارد.
گروههای پزشکی حتی خانمها با پول خودشون دارو تهیه کرده اند و از روزهای اول چادر به چادر و روستا به روستا مردم را معاینه میکنند و دارو به آنها هدیه میکنند.
باز هم از ایران بخاطر این همدلی تقدیر میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
بحث خدمت رایگان به نیازمندان وظیفه انسانی هر کسی است، گفته یک نفر رو به حساب همه قشر دامپزشک نزارید ما به وظیفه شرعی و انسانی خودمون عمل کردیم و افتخار می کنیم
نظر شما
ادامه