کد خبر: ۳۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات قرنطینه‌ای در مرزهای کشور به منظور کنترل بیماری‌ها گفت: در سال جاری غیر از سه مورد وبا ناشی از اتباع پاکستانی در مرزهای شرقی کشور، هیچ مورد دیگری از وبا در کشور گزارش نشده است.

دکتر مرضیه وحید دستجردی گفت: در سال جاری سه مورد «وبا» ناشی از سیل پاکستان و مربوط به اتباع بیگانه در مرزهای کشور شناسایی شد و در بدو ورود اقدامات درمانی لازم انجام و این بیماری کنترل شد.

وی گفت: اقدامات قرنطینه‌ای در مرزهای کشور برقرار است و پس از آزمایش افرادی که قصد ورود به کشور را دارند از ورود بیماران به کشور جلوگیری می‌شود و اقدامات درمانی لازم برای آنها صورت می‌گیرد.

به گفته وزیر بهداشت، غیر از سه مورد وبای ناشی از سیل پاکستان در سال جاری مورد دیگری از وبا در کشور گزارش نشده است که این امر نسبت به سالهای گذشته از پیشرفت بسیار بزرگی برخوردار بوده است.

دستجردی در ادامه کنترل بیماری‌ها در کشور به دنبال بروز سیل و بیماریها در این منطقه را ناشی از همکاریهای معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و زابل عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیروی انتظامی نیز با کنترل ورود اتباع بیگانه همکاری خوبی داشته است. در مجموع اتباع بیگانه برای ورود به کشور در مرزها از نظر بیماریها کنترل و مورد آزمایش قرار می‌گیرند. این در حالیست که درمورد ورود غیرقانونی اتباع بیگانه نیز باید دستگاه‌های مسئول، برخوردهای لازم را انجام دهند.

وزیر بهداشت درباره تب کریمه کنگو در کشور نیز به ایسنا گفت: امسال با همکاری بخشهای مربوطه توانستیم تب کریمه کنگو را در کشور کنترل کنیم اما در هر زمانی که ورود دام زنده به صورت قاچاق و کنترل نشده در کشور را داشته باشیم احتمال شعله‌ور شدن این بیماری وجود خواهد داشت.

وی گفت: تب کریمه کنگو از بیماریهای مشترک بین انسان و دام است که از دام زنده آلوده، ترشحات و خون دام آلوده و یا کنه آلوده منتقل می‌شود. در صورت برقراری مراقبت‌های جدی در مرزهای کشور به منظور جلوگیری از ورود دام زنده آلوده قطعا تب کریمه کنگو را شاهد نخواهیم بود.

وزیر بهداشت گفت: لازم است مسئولان مربوطه در مبارزه با کنه‌ها و ورود دام قاچاق زنده به کشور اقدامات لازم را انجام دهند. البته وزارت بهداشت نیز در این زمینه وارد عمل شده است. در عین حال کشتارگاه‌ها نیز باید مسائل بهداشتی ذبح دام را رعایت کنند و مردم دام‌ها را از کشتارگاه‌های مورد تایید سازمان دامپزشکی تهیه کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۱
0
0
وقتی که سم های موجود در بازار همگی چینی هستند و اصلا اثر نمی کنند حتی برای خودکشی هم به درد نمی خورند ؟؟!!!و سم خوب هم 50 هزار تومان است .دامدار هم با دست نمی تواند تک تک کنه ها را جمع کند و cchf هم تلفات می گیرد ربطی هم به قاچاق ندارد بیایید در دل اذربایجان نشان بدهم .
نظر شما
ادامه