کد خبر: ۳۷۴۶

حکیم مهر -  رئیس سازمان نظام دامپزشکی در گفتگوی زنده کوتاه تلفنی با برنامه صبحگاهی رادیو جوان، چهاردهم مهر ضمن تبریک روز دامپزشکی به دامپزشکان و سایر رده‎های دامپزشکی از برنامه‎ریزی سازمان نظام دامپزشکی برای برگزاری 16 کنگره دامپزشکی تا سال 1395 خبر داد.

دکتر سید محمد آقامیری در این گفتگو و در پاسخ به سؤال مجری برنامه در خصوص وظایف سازمان دامپزشکی بدون اشاره به وظایف مصرح در قانون تأسیس این سازمان به ذکر چند آمار از برگزاری دوره‎های بازآموزی و کنگره‎های دامپزشکی بسنده کرد.

وی در این زمینه و با اشاره به دوره‎های مختلف بازآموزی برگزار شده برای اعضای این سازمان گفت : سازمان نظام دامپزشکی با حدود 25 هزار عضو متولی بخش خصوصی دامپزشکی است و در این‎باره تاکنون 8000 نفر در کنگره‎های این سازمان شرکت کرده و از امتیاز بازآموزی آن برخوردار شده‎اند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص نقش دامپزشکان در تأمین سلامت صاحبان حیوانات گفت : دامپزشک با توصیه‏های بهداشتی که به صاحب حیوان می‏کند و از آنجایی که نیمی از عوامل بیماریزای انسان منشاء حیوانی دارد نقش مؤثری در پیشگیری از ابتلای صاحب حیوان به بیماریهای مشترک بین انسان و حیوانات دارد.

دکتر آقامیری در پاسخ به این سؤال که وقتی واژه "دامپزشک" را می‏شنویم به یاد کار بالینی دامپزشک با حیوانات و تولد نوزاد حیوان می‏افتیم و آیا این ذهنیت درستی است گفت : طبابت بخش کوچکی از کار دامپزشکان است و عمده فعالیت آنان در بحث بهداشت مواد غذایی و نظارت بهداشتی متمرکز است.

 

نظر شما
ادامه