کد خبر: ۳۷۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید براینکه دامپزشکی نقش موثری در حفاظت از سرمایه‌های دامی کشور دارد، افزود: دامپزشکی با نظارت بهداشتی فرآورده‌های خامی دامی و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام جایگاه ویژه‌ای در زمینه بهداشت عمومی جامعه دارد.
دکتر سیدمحسن دستور تاکید کرد: با توجه به زمینه‌های فعالیت‌ دامپزشکی، کاملا روشن است که اگر دامپزشکی نتواند برخی مواقع وظایف و خدمات خود را ارائه کند چه صدمات و مشکلاتی برای کشور بوجود می‌آید.
وی درباره انتقاداتی که به قرنطینه این سازمان در زمینه واردات دام زنده وارد شده است، اظهار کرد: درباره تب برفکی باید به این نکته توجه کرد که شیوع بیماری تب برفکی در بسیاری از کشورها رخ داده است و حتی در کشور ما نیز این بیماری از گذشته به عنوان بیماری بومی وجود داشته است، بنابراین با هر تغییر و مشکلاتی شیوع این بیماری می‌تواند تشدید شود البته مقداری از تشدید این بیماری نیز مربوط به قاچاق دام زنده بود که به تشدید این بیماری دامن زد.
وی افزود: با توجه به چنین وضعیتی نمی‌توان چالش‌های بوجود آمده در این زمینه را به عملکرد دامپزشکی و قرنطینه نسبت دهیم چراکه دامپزشکی فعالیت‌های خود را در آن حد و حدودی که باید انجام می‌داده، انجام داده است و این فعالیت‌ها در حال حاضر نیز ادامه دارد البته برای اینکه دامپزشکی بتواند فعالیت‌های خود را به خوبی پیش ببرد باید تمام دستگاه‌های مرتبط در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند درغیراین صورت اگر بخواهد کاری را به تنهایی انجام دهد نتیجه لازم را نخواهد گرفت.
رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در سازمان دامپزشکی، اظهار کرد: البته سازمان با توجه به تمام این کمبودها و مشکلات سعی کرده است که قرنطینه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند و سعی شده با وجود کمبودها مشکلاتی متوجه حوزه قرنطینه‌ها نباشد هر چند که محدودیت‌ها و کمبودها در حوزه نیروی انسانی و قرنطینه‌ها بسیار زیاد است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دلسوز
|
-
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
0
0
ایشان باید میفرمودند در زمان رئیس قبلی سازمان دامپزشکی شیوع تب برفکی به عمل کرد بد قرنطینه ها مربوط میشد لیکن امروز در صورت شیوع تب برفکی کریمه کنگو و ppr این موضوع به قرنطینه ها مربوط نیست و حکیم مهر هم موضوع را باید سریعا پوشش بدهد !!
نظر شما
ادامه