کد خبر: ۳۷۱۰

حکیم مهر - وبگاه کمیسیون بین­المللی تخم مرغ نوشت: روز جهانی تخم مرغ در کنفرانس کمیسیون بین­المللی تخم مرغ در سال 1996 پایه­گذاری شد و از آن پس قرار گذاشتند دومین جمعه ماه اکتبر را به این روز اختصاص دهند.

قرنهاست که تخم مرغ نقش مهمی در تغذیه مردم سراسر جهان ایفا می کند. تخم مرغ یک مجموعه سرشار از پروتئین با کیفیت و ارزان قیمت است. ضمن این که منبع بسیار مهم Choline (که برای تکامل مغز و حافظه اساسی است) به شمار می آید. موقعی که آسانی استفاده و مزه عالی اش را در نظر بگیریم، تقریبا رقیبی ندارد.

تخم مرغ یکی از منابع بسیار عالی پروتئین و حاوی بسیاری از مواد ضروری برای حیات است. پروتئین درون تخم مرغ در تکامل مغز و ماهیچه ها مهم است و نقش اصلی را در پیشگیری از بیماریها و دوره سالمندی (به ویژه در بینایی) ایفا می کند.

مصرف تخم مرغ به طور دایم در حال افزایش است. آمار جدید نشان می دهد مصرف سرانه تخم مرغ از 5/233 عدد در سال 1991 به 261 عدد در سال 2002 رسید.

شورای علوم و سلامت آمریکا در ماه آگوست اعلام کرد خودداری از مصرف تخم مرغ واقعا خطای بزرگی است. یعنی مردم با غفلت از جنبه­های مثبت تخم مرغ خود را از یک افزودنی با ارزش برای تهیه انواع غذاهای مفید محروم کنند.

تخم مرغ حاوی زیازنتین (Zeaxanthin)، لیوتین و کاروتنوئیدهایی است که می گویند در کاهش خطر دجنراسیون ماکولا ( macular degenerationشایعترین علت کوری) در دوره سالمندی موثر است.

Choline موجود در تخم مرغ برای تکامل مغز نوزادان بسیار ضروری است.

تخم مرغ نه تنها ارزش غذایی بالایی دارد که اقتصادی است. قیمت تخم مرغ در آمریکا 16 سنت است. مدیر اداره امور مصرف کنندگان ایالت آیوا می گوید: تخم مرغ ماده غذایی ارزان قیمتی است که تمام خانواده ها می توانند آن را تهیه کنند. ضمن این که با استفاده از تخم مرغ می توان ظرف چند دقیقه انواع غذاهای خانگی را مهیا کرد.


 

نظر شما
ادامه