کد خبر: ۳۶۸۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

«سولدوز خبر» نوشت:

تنها کشتارگاه صنعتی دام در نقده از تیرماه امسال به علت نداشتن استانداردهای لازم از جمله تصفیه خانه، با نظر محیط زیست و دامپزشکی پلمپ شد. پلمپ این کشتارگاه باعث شده تا عملا همه کشتارهای دام نقده در کشتارگاه مهاباد انجام شود و در عین حال کارگران نقده ای بیکار.

پس از یک ماه تلاش سرانجام کشتارگاه صنعتی دام نقده موفق به جلب نظر محیط زیست و دامپزشکی برای رفع پلمپ و استفاده از فرصت ۶۰ روز جهت انجام اقدامات جدی برای احداث تصفیه خانه شد. اکنون هر چند پلمپ کشتارگاه برداشته شده اما اختلافی که بین نماینده کشتارگاه نقده و دامپزشکی ایجاد شده باعث شده تا دامپزشکی از صدور مجوزهای لازم به بهانه نداشتن حداقل استاندارهای سلامت، برای ادامه کار خودداری کند.

محبی، نماینده کشتارگاه صنعتی دام نقده ممانعت دامپزشکی برای شروع به کار را کارشکنی برای عدم استفاده از فرصت ۶۰ روزه ای می داند که تاکنون باعث شده ۴۵ روز آن به هدر برود. به گفته او کشتارگاه اگر در این مدت فعالیت می کرد می توانست دست کم نیمی از هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی احداث تصفیه خانه را تأمین کند.

در مقابل دکتر حقیقت نیا، رییس دامپزشکی شهرستان نقده عقیده دارد این کشتارگاه با روزی ۱۰ کشتار هرگز نمی تواند هزینه های لازم برای رسیدن به استانداردهای مورد نظر را تأمین کند چرا که در ۷ سال گذشته قدمی برای رفع نواقصات برداشته نشده است.

اما مسئول کشتارگاه نقده با رد اظهارات رئیس دامپزشکی نقده می گوید با قراردادهایی که بسته قادر است در هر ماه تا ۱۱۰ میلیون تومان فقط از کشتار دام سنگین درآمد داشته باشد که هزینه لازم برای احداث تصفیه خانه را تأمین می کند.

نماینده کشتارگاه صنعتی همچنین گفته دامپزشکی نقده چرا باید به بهانه اینکه ما نمیتوانیم این مقدار پول را تامین کنیم مانع کار ما شده است و وقت ما را هدر داده است.

در هر صورت آنچه محرز است وجود اختلافاتی که تا اندازه ای هم شخصی شده است باعث شده تا بجای گره گشایی و بازگشت کارگرانی که همه معیشت خانواده شان به کار این کشتارگاه وابسته است، هر روز بر گره این کلاف سردرگم افزوده شود.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
احداث کشتارگاه صنعتی دام در شهرستان نقده در فاصله کمتر از ۵۰ کیلومتری کشتارگاه مهاباد فاقد طرح توجیهی است و قبل از احداث باید اداره کل دامپزشکی استان مربوطه جلو احداث را میگرفت ظرفیت کشتارگاه دام مهاباد توان تامین گوشت قرمز کل استان را دارد .متاسفانه دامپزشکی در این مواقع پا پیش میکشد
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
نظارت و ارزیابی وقتی تعطیل باشد بهره برداران متضرر میشوند
نظر شما
ادامه