کد خبر: ۳۷۲۵۲



کشتارگاه سنتی دام شهرستان چالوس بدلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی توسط دامپزشکی شهرستان چالوس پلمپ شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، مدیر کل دامپزشکی استان مازندران در این خصوص گفت: پیش از این بر اساس مصوبات کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان مقرر شد، کشتارگاه‌های سنتی در سطح استان تعطیل و کشتار دام به سمت صنعتی هدایت شود.

«دکتر سید حسین رضوانی» در ادامه افزود، بمنظور حفظ سلامت عمومی جامعه و با در نظر گرفتن سلامت شهروندان و مصرف‌کنندگان، با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر دامپزشکی استان، کلیه کشتارگاه‌های سنتی دام در مرکز و شرق استان تعطیل و گوشت بهداشتی و سالم در این شهرستانها توسط ۲ کشتارگاه صنعتی در شهرستان‌های ساری و بابل تامین می‌شود.

وی با اشاره به وجود دو کشتارگاه نیمه صنعتی در شهرستان‌های تنکابن و نور خاطرنشان ساخت، بدلیل وجود جمعیت‌های شناور در غرب استان و مقاومت‌های محلی متاسفانه کشتارگاه‌های سنتی دام در غرب استان کماکان در حال فعالیت می‌باشند اما دامپزشکی با استقرار نیروی ثابت دولتی در این کشتارگاه‌ها تلاش می‌کند تا گوشت سالم به دست مصرف‌کنندگان برسد.

رضوانی تاکید کرد: در کشتارگاه‌های صنعتی دام، حیوان تحت نظارت بهداشتی مسئولین فنی – بهداشتی که از دامپزشکان تحصیل کرده می‌باشند و همچنین تحت نظارت ناظرین شرعی که از روحانیون بوده، کشتار و پس از مراحل قرارگیری در پیش سردکن، با برچسب تگ و ضرب مهرهای بهداشتی دامپزشکی و صدور مجوزهای لازم با خودروهای مخصوص حمل به مراکز عرضه منتقل و در آنجا نیز با نظارت بازرسان بهداشتی دامپزشکی به مصرف‌کنندگان تحویل می‌شود.

ایشان اظهار داشت: در صورت تشخیص مواردی در معاینه قبل از کشتار دام و یا حین بازرسی بهداشتی توسط مسئولین فنی بهداشتی مستقر در زمان فعالیت کشتارگاه در حین و بعد از کشتار، لاشه بصورت موضعی و یا کلی ضبط و یا اجازه مصرف مشروط داده می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان اعلام کرد: با دستور دادستان شهرستان چالوس و با همکاری نیروی انتظامی کشتارگاه سنتی دام شهرستان چالوس بدلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی و موارد زیست محیطی پلمپ و از ادامه فعالیت این واحد سنتی جلوگیری بعمل آمد.

وی اشاره داشت: سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این شهرستان با اخذ مجوزهای لازم از دامپزشکی زمین مورد نظر را معرفی و در حال احداث کشتارگاه صنعتی دام بوده که انتظار می‌رود با توجه به مشکل پپش آمده در عملیات ساختمانی آن نیز تسریع شود.



نظر شما
ادامه