کد خبر: ۳۶۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌ غربی گفت: 180 واحد مرغداری جوجه یک روزه در آذربایجان‌غربی استاندارد نیست.

دکتر شهرام دیلمقامی در جلسه کمیسیون تنظیم بازار در ارومیه اظهار داشت: 600 واحد مرغداری جوجه یک روزه در شهرستان‌های آذربایجان‌ غربی وجود دارد که از این تعداد 180 واحد از شرایط مطلوب فاصله دارد.
وی تصریح کرد: شیوه نگهداری، جوجه‌ریزی، تغذیه و واکسیناسیون در این مراکز به شیوه نادرست مدیریت می‌شود که به دنبال کیفی‌سازی این واحدها هستیم تا گوشت سالم و مغذی به دست مصرف‌کننده‌ها برسد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فقط سه نفر از 600 نفر مدیر مرغداری جوجه یک روزه در آذربایجان‌ غربی مقاطع تحصیلی مورد نیاز با فعالیت خود را سپری کردند و مابقی به خاطر عدم ارتباط رشته تحصیلی با موضوع فعالیت موفقیت‌های چندانی را به دست نمی‌آورند و اغلب در مواقع بحران نظیر شیوع بیماری و گرانی قادر به سیاست‌گذاری نیستند.
دیلمقامی در ارتباط با میزان تلفات در مرغداری‌های جوجه یک روزه نیز بیان داشت: بر اثر شیوع بیماری ms به صورت میانگین هشت درصد جوجه‌های یک روزه استان نابود شدند.
وی ادامه داد: در کانون‌های آلوده به ویروس نیز به صورت میانگین 20 درصد جوجه‌های یک روزه تلف شده است.
این مقام مسئول به لغو پروانه فعالیت هشت کانون تولید جوجه یک روزه اشاره کرد و اظهار داشت: این کانون‌ها به خاطر شیوع بی‌رویه بیماری و عدم رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاکتورهای لازم برای مهار بیماری تعطیل شدند.
دیلمقامی گفت: واحدهای تولید جوجه یک روزه در سراسر استان به ویژه واحدهای تولیدی ارومیه، سلماس، میاندوآب و نقده وضعیت نامناسبی دارند که باید با حضور مسئولان برای ارتقای سطح کمی و کیفی تمهیداتی اندیشیده شود.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌ غربی در بخش پایانی سخنان خود به واحدهای تولید مرغ مادر اشاره کرد و اظهار داشت: همه این واحدها در شرایط مناسب و مطابق علم روز مدیریت می‌شوند و هیچ مسئله حاد در زمینه‌های مختلف وجود ندارد و در صورت بروز یک مشکل نیز به خاطر استقرار مدیریت علمی سریع راهکار مناسب ارائه می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضوی
|
-
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۹
0
0
وقتی که مسوول فنی فارم از ترس بیکار شدن مجبوری جوجه ام جی مثبت را منفی اعلام می کند تلفات هم رخ می دهد.اصل 19 هم که کسی توان اجرای ان را ندارد. این طبیعی است
نظر شما
ادامه