کد خبر: ۳۶۲۸

حکیم مهر - نوزدهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران با محوریت فناوریهای نوین در صنایع غذایی توسط دانشگاه تهران مصادف با روز جهانی غذا برگزار می شود.

دبیر نوزدهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی کشور در نخستین کنفرانس خبری خود در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: گروه صنایع غذایی دانشگاه تهران که با فعالیت پرفسور شمس و میثمی به اوج فعالیت خود رسید، اکنون با هماهنگی با انجمن متخصصان علوم و صنایع غذایی کشور در نظر دارد با نگاه جدید فناوریهای نوین در صنایع غذایی نسبت به تجاری سازی و برندسازی محصولات غذایی در کشور اقدام کند.

دکتر حمید راشدی افزود: در نوزدهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی که مصادف با هفته غذا خواهد بود، بخشی از مسئوولان کشوری، اساتید دانشگاه، نمایندگان مجلس و فعالان حوزه غذا برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این کنگره که با رویکرد فناویهای نوین در حوزه بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، فرآوری و بهبود صنایع غذایی انجام می شود، 900 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است که 36 مقاله توسط کمیته داوری برای طرح در کنگره انتخاب شده است.

راشدی ادامه داد: 36 مقاله سخنرانی در شش پانل نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، غلات، فرآورده های گوشت، لبنیات، شیمی و فرآورده های روغن عرضه خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، 140 مقاله به صورت پوستر در نمایشگاه عرضه خواهد شد و مابقی در نشریه علمی پژوهشی علوم و صنایع غذایی به چاپ می رسد که امتیاز بالاتری را به کنگره اختصاص خواهد داد.

الگوی رژیم غذایی کارگران دکلهای نفتی در کنگره

دبیر نوزدهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی با اشاره به شرکتهای حاضر در کنگره یادآور شد: شرکت حفاری یکی از شرکت کنندگان حاضر در کنگره خواهد بود که با توجه به بحث الگوی مصرف و فرآوری مصرف، الگوی رژیم غذایی کارمندان خود را در این کنگره ارایه خواهد کرد.

راشدی تاکید کرد: این شرکت برای 15 هزار کارمند فعال که غالب آنها کارگران دکلهای نفتی حفاری هستند، متد و روش غذایی اتخاذ کرده است که می تواند برای فعالان حوزه غذا، اساتید و پژوهشگران مورد توجه باشد.

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه