کد خبر: ۳۶۲۲

حکیم مهر - دبیر انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی طیور با بیان اینکه تمام کشتارگاه‌های تهران برای اجرای طرح بسته‌بندی گوشت مرغ آمادگی لازم را دارند، افزود: کشتارگاه‌های تهران از نظر امکانات و تجهیزات از شش ماه پیش آمادگی اجرای این طرح را داشته‌اند.

حمید رحیلی‌نژاد با تاکید بر آمادگی صد درصد کشتارگاه‌ها برای انجام بسته‌بندی گوشت مرغ در تهران، گفت: البته اجرای این کار باید به صورت یکپارچه در سطح استان تهران باشد که ایجاد این هماهنگی‌ها با اداره کل دامپزشکی استان تهران است.

وی با بیان اینکه پایتخت کشورمان به دلیل میزان جمعیت و از ابعاد اقتصادی‌، اجتماعی و سیاسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: اجرای هر طرحی در پایتخت کشور مستلزم یکسری هماهنگی‌ها در سطح مقامات اجرایی کشور است که این اقدامات باید توسط سازمان دامپزشکی کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه کشتارگاه‌ها طی چند سال اخیر تمام امکانات لازم برای بسته‌بندی گوشت مرغ را تهیه کرده‌اند‌، افزود: تنها بحث سرویس‌دهی و راه‌اندازی این امکانات مطرح بود که طی دو تا سه ماه گذشته این اقدامات انجام شد و مورد تایید اداره دامپزشکی استان تهران نیز قرار گرفته است.

دبیر انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی طیور افزود: اجرای این طرح در سطح استان تهران به مجوز مقامات اجرایی، کشاورزی و به خصوص وزیر جهاد کشاورزی، وزیر بازرگانی و وزیر کشور نیاز دارد.

رحیلی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح استان تهران، مرغ به صورت گمنام و بدون شناسنامه عرضه می‌شود، افزود: چنانچه مرغی بدون کیفیت وارد بازار شود هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این مرغ در کدام کشتارگاه‌ کشتار شده است تا با آن برخورد لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بسته‌بندی گوشت مرغ در تهران به دلیل ایجاد شفافیت در بازار و پیگیری‌های پس از تولید بسیار حائز اهمیت است، گفت: از نظر منطقی و کارشناسی بسته‌بندی شدن گوشت مرغ در استان تهران مورد تایید ما است.

گفتنی است چندی پیش دکتر محسن دستور ـ رییس سازمان دامپزشکی کشور از توزیع مرغ بسته‌بندی شده در تهران خبر داده و گفته بود:

چنانچه مسائل حاشیه‌ای و مشکل خاصی در اجرا پیش نیاید، تلاش می‌کنیم با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بازرگانی و مسوولان استان تهران در نیمه دوم سال و به خصوص در اوایل این نیمه مرغ را به صورت بسته‌بندی شده در تمام مناطق تهران عرضه کنیم.

این در حالی است که مهندس حسین صفایی ـ مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار نیز در مراسمی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان به دلیل نداشتن شناسنامه مرغ و تخم مرغ در استان تهران انگیزه‌ای برای تولید بسته‌بندی گوشت مرغ ندارند، ‌اظهار کرده بود:‌ در گذشته غرفه‌های مرغ و تخم مرغ سازمان میادین میوه و تره‌بار به مرغداری‌ها واگذار شد در حالی که بین بخش فروش و مرغداری‌ها چند حلقه‌ واسطه دیگر وجود دارد و مرغداری‌ها نمی‌توانند در این حلقه مشارکت داشته باشند بنابراین سعی می‌کنیم از اواخر آبان ماه با اتصال این حلقه‌ها به یکدیگر عرضه مرغ بسته‌بندی شده را میادین تهران آغاز کنیم.

البته در این بین مهندس سعادت‌الله عباسی ـ معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی نسبت به زمان اجرای این طرح اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته بود: نمی‌دانم در بسته بندی گوشت مرغ مشکل چیست و چه بحثی دارد و جدیدا سازمان دامپزشکی این موضوع را در ارتباط با بسته بندی مطرح کرده است و در ارتباط با بسته بندی بحث خاصی نداریم.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه