کد خبر: ۳۵۵۳

حکیم مهر - رئیس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت از مالاریا به عنوان بیماری مشترک کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان نام برد و گفت: این بیماری هنوز از مشکلات بهداشتی این سه کشور است.
دکتر محمدمهدی گویا به ضرورت نشست کارشناسان بهداشتی گروه پنج در تهران اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکل مشترک در بین کشورهای گروه پنج کنترل بیماریهای واگیر است که اهمیت خیلی زیادی دارد.

گروه پنج شامل کشورهای ایران، عراق، افغانستان، پاکستان و سازمان جهانی بهداشت است.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه عدم کنترل و یا نقص در کنترل بیماریهای واگیر می تواند منجر به مشکل بهداشتی برای منطقه و حتی جهان شود، افزود: در حال حاضر بیماری فلج اطفال تنها در چهار کشور دنیا باقی مانده که پاکستان و افغانستان دو کشور آن هستند.

گویا با عنوان این مطلب که عدم کنترل و یا نقص در کنترل بیماریهای واگیر می تواند منجر به مشکل بهداشتی برای منطقه و حتی کل جهان شود، گفت: مالاریا در سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان هنوز از مشکلات عمده بهداشتی محسوب می شود.

وی با اشاره به بررسی چهار بیماری واگیر و خطرناک تب کریمه کنگو، سل به خصوص نوع مقاوم به داروی این بیماری، فلج اطفال و مالاریا در نشست کارشناسان بهداشتی گروه پنج، افزود: در این بین بیماریها سل از اهمیت بالایی برخوردار است چون درمان بسیار سخت و هزینه زیادی دارد و میزان مرگ و میر آن هم بالا است.

 

نظر شما
ادامه