کد خبر: ۳۵۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - یک متخصص تغذیه اظهار کرد: اغلب مادران به کودکان بالای شش یا هفت ماهه خود تخم مرغ آب‌پز می‌دهند که گاهی به روزی 2 وعده هم می‌رسد. این در حالی است که توصیه می‌شود به کودکان زیر یک سال با احتیاط سفیده تخم مرغ داده شود.

دکتر کشاورز گفت: به طور کلی رابطه مستقیمی میان مصرف تخم مرغ و بیماری دیابت وجود ندارد اما زرده تخم مرغ غنی از چربی‌های اشباع است و کسانی که کلسترول بالا دارند از آنجا که بیشتر چربی تخم‌مرغ جامد است، مصرف زیاد آن به این افراد توصیه نمی‌شود اما در افراد عادی و سنین بالای یک سال روزی یک عدد تخم مرغ مشکلی نخواهد داشت.

وی افزود: به کرات دیده می‌شود مادران به نوزادان بالای شش ماهه خود روزانه تخم مرغ می‌دهند که زرده آن منعی ندارد اما بهتر است سفیده تخم مرغ با احتیاط به کودک داده شود چرا که در سفیده تخم مرغ احتمال ایجاد حساسیت بالا وجود دارد و بهتر است با مشورت پزشک و یا به میزان کمتر سفیده تخم مرغ به کودک داده شود. ضمن این که بهتر است مصرف تخم مرغ از 8 ماهگی و به اندازه یک نخود کوچک آغاز شود و در 9- 10ماهگی به یک تخم مرغ کامل برسد. بنابراین مصرف بیش از حد تخم مرغ به کودکان زیر یک سال نیز توصیه نمی‌شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
0
10
من پسرم ۴ سالشه و هر روز بهش تخم مرغ اب پز میدم البته فقط سفیدیشو میخوره به نظرتون اشکالی نداره؟؟
نظر شما
ادامه