کد خبر: ۳۵۱۸

حکیم مهر -  معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: این معاونت در شش ماهه دوم سال جاری اقدامات مؤثر و قطعی برای واگذاری امور تصدی‌گری به بخش غیر دولتی انجام خواهد داد.

سعادت‌الله عباسی اظهار داشت: نقش مهم تولیدات دامی در تأمین پروتئین کشور، ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و نیز مشارکت گسترده بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری از ویژگی‌های این بخش است.
معاون امور تولیدات دامی افزود: بخش دام و طیور کشور طی سه دهه گذشته بیش از 97 درصد نیاز مصرفی داخل کشور را تأمین کرده است، در اغلب تولیدات اصلی مانند گوشت سفید، تخم‌مرغ و شیر خام به خودکفائی رسیده و با مازاد تولید در بعضی از اقلام مواجه است اما توسعه صادرات برای توسعه و رونق آن ضروری است.
عباسی با بیان اینکه در حال حاضر با استانداردهای سازمان خواروبار جهانی فاصله داریم، گفت: با برنامه ریزی اصولی و مدیریت یکپارچه وزارت جهاد کشاورزی، می‌توان شرایط تولید، توزیع و الگوی مصرف در تولیدات صنعت دام و طیور را بهبود بخشید، و به حد استانداردهای توصیه شده سازمان خواروبار جهانی FAO رسید.
وی حمایت‌های همه جانبه تمامی بخشهای مرتبط با چرخه تولید، فرآوری، توزیع در سطح کشور را برای تولید و صادرات گسترد و رسیدن به استانداردهای جهانی ضروری دانست.
معاون امور تولیدات دامی با مهم خواندن واگذاری تصدیگری‌ها در افزایش تولید، گفت: این معاونت در شش ماهه دوم سال جاری اقدامات مؤثر و قطعی برای واگذاری امور تصدی‌گری به بخش غیر دولتی انجام خواهد داد.
عباسی افزایش کیفیت محصولات دامی و توسعه صادرات، ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و رفع تنگناهای قانونی، افزایش بهره‌وری، ارتقاء دانش تولید‌کنندگان، سازماندهی تشکل‌ها برای واگذاری تصدی‌گری، توسعه صنایع مرتبط، تقویت مشارکت تشکلهای غیر دولتی، توسعه مطالعات، تحقیقات و اصلاح ژنتیک دامی را از برنامه‌های آتی این معاونت عنوان کرد.
معاون امور تولیدات دامی همچنین با بیان راهکارهایی برای ارتقاء تولیدات دامی کشور گفت: تصویب قانون ویژه برای ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی، تدوین ضوابط ویژه برای خرید محصولات دامی مازاد، استراتژی مناسب برای توسعه صادرات، بازنگری قوانین بیمه‌ای دام و طیور، کنترل قیمت محصولات و نهاده‌ها، از جمله راهکارهایی است که وضع موجود تولیدات دام و طیور کشور را ارتقاء می‌دهد.
معاون امور تولیدات دامی با بیان اینکه دامداری و دامپروری در سلامت و تغذیه بیش از 70 میلیون جمعیت کشور نقش دارد و آثار ارزش افزوده آن در اقتصاد کلان و اشتغال‌زایی شاغلین بسیار با اهمیت است، گفت: این بخش نیازمند برنامه‌ریزی جامع و کاربردی برای حفظ و حمایت از تولید و تولید‌کنندگان است تا آینده واحدهای تولیدی کمتر دستخوش تنش‌های موجود قرار گیرد.
معاون امور تولیدات دامی همچنین افزود: طبعا حضور و کمک دولت و مجلس در کنار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، و تامین شفاف و روشن برنامه‌ریز‌های اجرای به رشد توسعه اقتصادی در این بخش کمک می‌کند.

 

نظر شما
ادامه