کد خبر: ۳۴۶۵

حکیم مهر - معاون خدمات شهری شهرداری تهران از بهره‌برداری رسمی محل جدید فروش پرندگان در محدوده‌ اتوبان آزادگان از اوایل مهر ماه امسال خبر داد.

حسین کلخورانی با اعلام این که توافقات لازم با اتحادیه و صنف پرنده فروشان برای انتقال فروشندگان مولوی به محل جدید صورت گرفته است، افزود: در محل جدید پرنده فروشان علاوه بر وسعت محیط، کلیه امکانات لازم برای فروشندگان و بازیدکنندگان فراهم شده است و در عین حال علاوه بر فراهم کردن فضای لازم برای پرنده فروشان مولوی، ظرفیت خالی برای پرنده فروشان سیار و سایر متقاضیانی که در آینده تقاضای جایگاهی برای فروش پرندگان خواهند داشت نیز فراهم شده است.

وی با اعلام این که فضای پیش‌بینی شده برای پرنده فروشان در اتوبان «آزادگان» از اواخر سال گذشته آماده شده است، خاطر نشان کرد: این فضا نیاز به برخی تاسیسات محیطی برای فعالیت این گروه از پرنده فروشان داشت، به همین دلیل این نیازها تا شهریور ماه امسال فراهم شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران عنوان کرد: منتظر فرصت مناسب برای افتتاح رسمی این مجموعه و بهره‌برداری از آن با حضور شهردار تهران هستیم.

وی تاکید کرد که در این فضا تنها انواع پرندگان به فروش و یا به نمایش گذاشته می‌شود و از ورود و فروش سایر حیوانات جلوگیری خواهد شد.

اواخر سال 86 بود که شهرداری و فرمانداری تهران در اقدامی مشترک فضای ناهنجار و مورد اعتراض خیابان مولوی را که محل فروش انواع پرندگان و سایر حیوانات مجاز و غیرمجاز شده بود را پاکسازی کردند و قرار شد شهرداری در کوتاه ترین زمان ممکن مکان جدیدی را مناسب با نوع فعایت پرنده‌فروشان مجاز خیابان مولوی که از این راه امرار معاش می‌کردند، فراهم کند، اما تاکنون این مکان جدید به مرحله بهره‌براری نرسیده است و پرنده فروشان این خیابان بارها نسبت به شرایط بلاتکلیفی خود و نامناسب بودن فضای جدید اعتراض داشته‌اند.

 

نظر شما
ادامه