کد خبر: ۳۴۵۰
حکیم مهر -  نیاز بازار مصرفی به گوشت قرمز به حدی است که تولیدکنندگان داخلی می‌توانند تمام تولیدات خود را در بازار به قیمت مناسب عرضه کنند.
رئیس سازمان بازرگانی استان تهران با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر افزایش تقاضا و لزوم کنترل قیمت‌ها، دولت را مجبور به وارد کردن گوشت گرم از سایر کشورها کرده است اما به‌رغم واردات روزانه این ماده پروتئینی، بازار مصرفی هنوز اشباع نشده و تولید کنندگان داخلی می‌توانند محصولات خود را با قیمت‌های مناسب به فروش برسانند.
عباس قبادی با اشاره به تعطیلی برخی از واحدهای پرواربندی، یکی از معضلات تولید داخلی را عدم بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی روز دنیا و تداوم سیستم تولید سنتی در کشور دانست و ادامه داد: امروزه در دنیا تمام محصولات به صورت مکانیزه و صنعتی تولید می‌شوند که همین امر کاهش قیمت تمام شده کالاهای تولیدی را در پی دارد.
قبادی، تعطیلی بعضی از واحدهای دامداری را نتیجه مدیریت و سیستم سنتی حاکم بر تولید داخلی عنوان کرد و افزود: ربط دادن تعطیلی این واحدها به واردات گوشت کمی دور از انصاف است زیرا که مشکلاتی غیر از واردات منجر به تعطیلی این واحدها شده است و در حال حاضر واحدهای فعال تولیدات خود را با قیمت‌های بسیار مناسب به بازار عرضه می‌کنند.
به گفته قبادی، تمام واحدهای تولیدی می‌توانند گوشت قرمز را در بازار با قیمت مناسب عرضه کنند و هیچ مانعی سر راه آنان وجود ندارد.
وی نیاز واقعی گوشتی کشور را که از سوی یکی از مسئولان اتحادیه گوشت گوسفندی، یک میلیون و 200 هزار تن اعلام شده بود، تکذیب کرد و گفت: براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی نیاز واقعی گوشتی کشور حدود 900هزار تن است.
وی گفت: واردات گوشت قرمز به علت عدم تناسب میان عرضه و تقاضا در کشورصورت می گیرد ودر شرایطی که سازمان بازرگانی تمام گوشت های تولیدکنندگان داخلی را به قیمت مناسب می‌خرد، تعطیلی این واحدها سوال برانگیز بوده و علت آن را باید در جای دیگری جستجو کرد.
قبادی با بیان این‌که آمار دقیق نیاز سالانه گوشت کشور ازسوی وزارت جهاد کشاورزی مطرح می شود، تاکید کرد: تولید گوشت باید با حمایتی که از سوی وزارتخانه های متولی، از تولیدکنندگان صورت می پذیرد، افزایش یابد.
وی در این باره گفت: با توجه به قیمت بالای گوشت در بازار، تولید کنندگان با حضور در بازار نسبت به فروش محصولات خود عمل کنند تا در این زمینه علاوه بر شکستن قیمت‌ها، نیاز گوشتی کشور تا حد زیادی برطرف شود.
نظر شما
ادامه