کد خبر: ۳۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  در یک پایان نامه رشته علوم دامی دانشگاه رازی کرمانشاه مشخص شد که استفاده از دانه های سورگوم جوانه زده در جیره غذایی مرغان تخم گذار بر صفات عملکردی و ویژگی‌های کیفی تخم مرغ اثرگذار است.

مهدی پورصادقی، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته علوم دامی دانشگاه رازی کرمانشاه، در پایان نامه خود، که با راهنمایی دکتر مهران ترکی تدوین کرده است، به بررسی تاثیر استفاده از سورگوم جوانه زده در جیره غذایی مرغان تخم گذار پس از پیک تولید و نیز بر خصوصیات عملکردی پرنده و ویژگی‌های کیفی تخم مرغ پرداخته است.

تیمارهای به کار رفته در این پژوهش، ذرت، سویا(شاهد)، سورگوم جوانه نزده به علاوه جیره تخم گذار است.

بر اساس بررسی‌های به عمل آمده در این پایان نامه، ضریب تبدیل غذایی با افزودن سورگوم جوانه زده به جیره، افزایش معنی داری در مقایسه با گروه شاهد داشت، اضافه کردن سورگوم جوانه زده به جیره باعث افزایش میانگین وزن تخم مرغ شد و اضافه کردن سورگوم جوانه زده به جیره باعث افزایش درصد تولید شد.

در ادامه، درصد وزنی و ضخامت پوسته با افزودن سورگوم جوانه زده به جیره افزایش معنی داری در مقایسه با گروه شاهد پیدا کرد، کیفیت سفیده در گروه آزمایشی حاوی سورگوم جوانه زده افزایش معنی داری در مقایسه با گروه شاهد داشت.

در پایان بر اساس نتایج به دست آمده از این پژوهش مشخص شد که مواد ضد تغذیه‌ای و بازدارنده رشد( تانن‌ها) طی جوانه زدن دانه سورگوم به مقدار زیادی کم شده و یا از بین می‌روند که این می‌تواند بر صفات عملکردی و ویژگی‌های کیفی تخم مرغ اثرگذار باشد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Nafas900.com
|
-
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
0
0
با عرض سلام با وجود اینکه من فارغ التحصیل رشته شیمی محض هستم ولی پایان نامه شما بنظرم جالب اومد.موفق باشید
نظر شما
ادامه