کد خبر: ۳۳۸۹۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
گفت‌وگوی اختصاصی حکیم مهر با عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی مجلس:
«دکتر یوسف داودی» افزود: در هیچ دوره‌ای از مجلس شورای اسلامی، دامپزشکی تا این اندازه جلب توجه نکرده بود اما این اقدامات هنوز کافی نیست ...
 

حکیم مهر- عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با حکیم مهر ضمن انتقاد از پایین بودن اعتبارات و بودجه سازمان دامپزشکی کشور، گفت: «طی چند روز گذشته در کمیسیون تلفیق بودجه تلاش زیادی کردیم تا اعتبارات سازمان را افزایش دهیم اما متأسفانه این طرح رای نیاورد.»

دکتر یوسف داودی با یادآوری اینکه فعلاً در کمیسیون تلفیق موفق به تصویب افزایش اعتبارات دامپزشکی نشده‌ایم، تصریح کرد: «این طرح از هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و طی مذاکراتی که با رئیس سازمان دامپزشکی کشور و نماینده پارلمانی این سازمان داشته‌ایم، قرار شد در کنار هم تلاش کنیم تا بتوانیم بودجه سازمان را افزایش دهیم.»

وی با تاکید بر اینکه بودجه کشور محدود است، خاطرنشان کرد: «اگر بخواهیم به‌یک‌باره اعتبارات و بودجه مورد نیاز واکسن‌ها را زیاد کنیم، نیازمند فعالیت و رایزنی بیشتری هستیم. از طرفی در تلفیق برنامه‌ها هم مصوبه‌ای داشتیم که واکسن باید به‌صورت رایگان تهیه شده و یارانه مورد نیاز آن را دولت تأمین کند، اما اعتباراتی که باید پیش‌بینی می‌شد فعلاً کاملاً عملیاتی نشده است .»

این عضو دامپزشک مجلس شورای اسلامی که به گفته خود، طراح و مدافع طرح اختصاص دویست میلیارد تومان برای تأمین واکسن‌ها به سازمان دامپزشکی در مجلس بوده است، در ادامه گفت: «این طرح متأسفانه تنها یک رای کم آورد. به‌هرحال مجلس جای رای گیری است و باید منتظر ماند تا دوباره در صحن علنی مطرح شود تا به یاری خدا رای آورد.»

وی با یادآوری اینکه در مواد 10 و 12 قانون بودجه، قوانینی نوشته‌ایم که مربوط به بودجه سازمان دامپزشکی کشور است، گفت: «در برنامه ششم مصوبه‌ای را به‌صورت قانون داریم که مربوط به حوادث غیرمترقبه است تا سازمان دامپزشکی با تمسک به آن بتواند مبالغی را پرداخت کند. مطابق این مصوبه خسارت‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد، از طریق دولت جبران و دولت می‌تواند کمک‌هایی را به دامداران و کشاورزان به شکل بلاعوض ارائه کند. اما اجرای این طرح مشروط به تأمین اعتبارات است و تا زمانی که اعتبارات تأمین نشود، نمی‌تواند به‌صورت عملی اجرایی شود .»

مطرح شدن بی‌سابقه دامپزشکی در مجلس

دکتر داودی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای در مجلس شورای اسلامی به این اندازه دامپزشکی جلب‌توجه نکرده بود، به خبرنگار حکیم مهر گفت: «به اعتقاد بنده این اقدامات هنوز کافی نیست و باید برنامه‌هایی را در نظر بگیریم که دامپزشکی بیش از پیش معرفی و خدمات آن کاملاً مطرح شود تا درنهایت جایگاه آن در حوزه سلامت بهتر تبیین شده و به مردم شناسانده شود. این هدفی است که هنوز نتوانسته‌ایم به آن دست یابیم. البته بنده تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهم، اما این احساس را دارم که باید فعالیت بیشتری انجام دهیم تا با یاری پایگاه خبری حکیم مهر و همچنین سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی، دانشکده‌های دامپزشکی در سراسر کشور را به سمتی هدایت کنیم که تعامل بیشتری بین آن‌ها صورت گیرد.»

وی در خصوص انتقادات مطرح شده درخصوص تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دامپزشکی ار دانشگاه‌های آزاد و دولتی، اظهار کرد: «اگر قصد ارائه خدمات مطلوب داریم، باید بپذیریم که تعداد فارغ‌التحصیلان کنونی دامپزشکی مناسب است و قبلاً کم بود. اگر بتوانیم وظایف دامپزشکان را تعریف و در این بخش تمرکز بیشتری کنیم، بهتر می‌توانیم از وجود دامپزشکان استفاده کنیم. کار دامپزشکان تنها این نیست که تعدادی دام بیمار را ویزیت کنند، بلکه می‌توانند در حوزه‌های دیگر هم ورود پیدا کرده و منجر به افزایش تولید شوند.»

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان در پاسخ به این سؤال خبرنگار حکیم مهر که چرا نمایندگان دامپزشک مجلس در سخنرانی‌های میان دستور، صحبتی از دامپزشکی نمی‌کنند، تأکید کرد: «امسال برای اولین بار در مجلس یک دامپزشک در روز دامپزشک از تریبون مجلس سخنرانی داشت. به هر حال وقت سخنرانی‌ها محدود است و بنده حدود 5 دقیقه از سخنرانی خود را به موضوع دامپزشکی اختصاص دادم.»
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
0
آفرین بر همت عالی.نماینده پارلمانی سازمان در صورت فعال بودن بایستی از کمسیون بهداشت هم پیگیر موضوع باشد.
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
0
به فکر یک بودجه باید باشند که بتوانند طرح دامپزشک در تمام نقاط کشور برای فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی یک موقعیت عملی که همچون فارغ التحصیلان پزشکی فراهم کنند
دارند برای دام دار و مرغ دار که نمی دانند واکسن را چگونه استفاده کنند بودجه واکسیناسین می گیرند
آخه این چگونه خدمت کردن هست
صهیب شقاقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
0
دکتر داودی انسان فعال و باهوشیست انشاءالله بتوانند حقوق از دست رفته دامپزشکی،کشاورزی و دامپروری را از بودجه عمومی کشور پس بگیرند و موجبات رونق تولید را فراهم کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
0
سلام ی فکری هم به مسیول فنی داشته باشید لطفا . بودجه سلامت رو برای کارمندان دولتی ها و تهیه واکسن برای دامداران میگیرند برای مسولین فنی چی فکری کردین ؟ حقشونو کارفرماها میخورند صداشونم نمیتونه در بیاد . مگر ما چند تا مسول فنی داریم و حقوق اینها را دولت بخواهد بدهد چقدر میشود از جهتی برای افزایش تولید کار میکنند دولت میتونه از این طریق افزایش درآمد داشته باشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
آفرین بر همت دکتر داوودی نمایندگان دیگر هم به فکر قشر مظلوم مخصوصا در بخش خصوصی دامپزشکی باشند
عاقلان جامعه را زیاد کن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
خب ........... و مجلس هنوز صلاح می دونن که گوشت انگلی بخورید!!!! بدبخت بخشی از وظایف دامپزشکی نظارتی هست و نظارت مثل نیروی انتظامی و پلیس و گمرک و غیره نیاز به حمایت داره تا بتونه صادقانه کار کنه.البته مردم گوشت انگلی یا سالم بخورن برای ........... که سودی نداره ولی جریمه های راهنمایی و رانندگی برای دولت درآمد زا هستن و محکم پشت پلیس ایستاده.در بخش نظارت دامپزشکی پلاسکو زیاد داریم ولی چون ماست مالی راحت می شه کرد،از دیدها مخفی می مونه.
نظر شما
ادامه