کد خبر: ۳۳۲۵
حکیم مهر -  سیل در پاکستان علاوه بر گرفتن جان بیش از هزار نفر از مردم این کشور و تهدید آبادانی هزاران روستا با وارد کردن خسارت به انبارهای مواد غذایی بویژه گندم تغذیه مردم و حیوانات را از حیث دسترسی به غذا با مشکلات عدیده و جدی مواجه ساخته است.

سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) در تازه‎ترین گزارش خود در این زمینه آورده است : گندم به عنوان ماده غذایی ضروری و اساسی در مناطق روستایی و فقیرنشین پاکستان مطرح است و متأسفانه در اثر سیل انبارهای ذخیره میلیونها تن گندم تخریب شده است.

این گزارش می‎افزاید : تخمین‌های اولیه نشان می‎دهد 6/3 میلیون هکتار از زمین‎های کشت ذرت، برنج ، نیشکر و غیره هم تخریب و باعث جابجایی مردم این مناطق و برهم خوردن نظم تراکم جمعیت و دسترسی به غذا در پاکستان شده است.

فائو همچنین درباره وضعیت ناگوار حیوانات هم در پاکستان تأکید کرده است : حدود 2/1 میلیون رأس دام و 6 میلیون قطعه طیور در اثر سیل آواره و تلف شده‎اند و این در حالی است که بیش از یک میلیون رأس بوفالو، گاو، گوسفند و بز هم در معرض گرسنگی ناشی از عدم دسترسی به غذا هستند.

در این گزارش درباره شرایط بهداشتی و سلامت دامهای پاکستان هم آمده است : حیوانات سیل‎زده هم اکنون نیازمند واکسیناسیون علیه بیماریهای مختلف نظیر تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک هستند و احتمال بروز همه‎گیری انواع بیماریها در میان جمعیت دامی پاکستان زیاد است.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه