کد خبر: ۳۲۹۲

حکیم مهر -  میمونی موسوم به "کارمند صلح " سوار بر خودروی پلیس بنگلادش،‌ ماموریت‌های امنیتی تکراری را به فرصتی برای استراحت و خنده برای پلیس و مردم این کشور تبدیل می‌کند.

  تلویزیون روسیا الیوم در گزارشی به فعالیت میمونی موسوم "کارمند صلح " در پلیس بنگلادش پرداخت و با پخش تصاویری از احترام نظامی این میمون افزود: شاید چنین امری عجیب به نظر برسد ولی در حقیقت این "میمون پلیس " یا "پلیس میمون " به عضویت افتخاری پلیس بنگلادش در آمده بود و به دوستی برای همه مردم در آمده است.

این گزارش با بیان اینکه "این میمون در مدتی کوتاهی توانست لبخند را بر لبان مردم بویژه کودکان و دانش آموزان بنشاند " افزود: میمون پلیس روز خود را با احترام نظامی به پرچم بنگلادش آغاز می‌کند و پس از آن در معیت همکارانش سوار بر خودروی پلیس در میان مردم گشت می‌زند.

"افیناه میدومرونگ " دانش آموز ابتدایی یکی از مدارس بنگلادش درباره این پلیس میمون گفت: قبلا از دیدن اعضای پلیس در لباس نظامی احساس ترس و بی اعتمادی می‌کردیم ولی این فضای بی اعتمادی با عضویت این میمون در پلیس تغییر کرد و با وجود آن احساس امنیت و خوشبختی می‌کنیم.

بنا براین گزارش، پلیس میمون در هنگام ماموریت کاری بر سقف خودرو سوار می‌شود و با تکان دست دستور حرکت صادر می‌کند و فعالیت‌های محوله خود را انجام می‌‌دهد.

این گزارش محل فعالیت این پلیس میمون را در منطقه ناامنی که مردم اعتمادی به دولت ندارند دانست و افزود: در منطقه‌ نا امنی که اعتماد متقابل بین شهروندان و مسئولان نظام در حال از بین رفتن بود؛ این میمون توانست یخ‌ها را ذوب کرده و فعالیت‌های امنیتی تکراری را به فرصتی برای استراحت و خنده تبدیل کند.

از طرفی "یوتهابول برامداو " از همکاران میمون پلیس که آن را "کارمند صلح " می نامید، عملکرد این پلیس میمون را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و افزود: قبل از پیوستن کارمند صلح به پلیس بنگلادش توجهی به گشت‌های پلیس نمی‌شد ولی اخیرا با حضور این میمون دیدگاه سابق نسبت به پلیس تغییر کرده و شاهد همکاری خوبی از سوی مردم هستیم.

این گزارش حاکی است که هر چند سابقا در اثر حمله‌ای جراحت عمیقی بر پیکر میمون پلیس وارد شده بود ولی در نهایت جان سالم به در برد ولی متاسفانه اخیرا در اثر حمله‌ سگ‌های ولگرد تلف شد.

نظر شما
ادامه