کد خبر: ۳۲۷۱۳
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان محمودآباد گفت: کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی شهرستان محمودآباد با نظارت بهداشتی و سرکشی از رستوران های شهری و بین راهی، هتل ها، میهمانپذیرها و دیگر مراکز تهیه غذا بر نحوه استفاده مواد پروتئینی این مراکز نظارت دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اداره دامپزشکی شهرستان محمودآباد، «دکتر شیرافکن منفرد» افزود: با توجه به وجود تعداد زیادی از این مراکز در شهرهای توریست پذیر استان مازندران، از شهروندان و مسافرین عزیز تقاضا داریم غذای مصرفی خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت بهداشتی تهیه نمایند.

وی تصریح کرد: برخی از افراد سودجو با به خطر انداختن سلامت انسان ها از مواد اولیه غیر بهداشتی استفاده می کنند که دامپزشکی نیز با انجام بازدیدهای ادواری و نمونه برداری از گوشت و دیگر فراورده های خام دامی موجود در این مراکز و همچنین با انجام آزمایشات لازم، سلامت غذای عرضه شده را مورد بررسی قرار می دهد و با متخلفین بهداشتی با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی، به شدت برخورد قانونی می نماید.

وی اعلام کرد: اخیراً یک واحد رستوران در این شهرستان که از گوشت غیر بهداشتی و غیرحلال استفاده می کرد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد که با پیگیری های انجام شده علاوه بر پلمپ و لغو مجوزهای فعالیت این واحد، متصدی این رستوران نیز به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

 
 
نظر شما
ادامه