کد خبر: ۳۲۵۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

دامپزشک نمونه استان خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت می تواند با دادن تسهیلات بلند مدت کمک قابل توجهی را به تولیدکنندگان کند، گفت: ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان و بنگاه های زودبازده اقتصادی، تأثیر بسیار مثبت و ویژه ای دارد و به تولیدکنندگان انگیزه ی ویژه ای برای ادامه کار می دهد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از زن امروز، «دکتر مریم پورسلطانی» دامپزشک نمونه استان خراسان جنوبی گفت: در سال ۹۱ در رشته ی دکتری دامپزشکی از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم و هم اکنون در شهرستان فردوس مسئول مرکز مایه کوبی دامپزشکی هستم.

 وی ادامه داد: تهیه واکسن و واکسیناسیون انواع دام سبک و سنگین، طیور و حیوانات اهلی مانند سگ و گربه از جمله فعالیت های این مرکز مایه کوبی دامپزشکی شهرستان فردوس است.

  مسئول نمونه مرکز مایه کوبی دامپزشکی فردوس با اشاره به ۳ سال و نیم فعالیت خود در این زمینه دلایلی چون، رعایت قوانین و دستورالعمل های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور، همکاری و تعاون با شبکه دامپزشکی شهرستان، رعایت اصول امنیت زیستی، رعایت حقوق مراجعین و تکریم ایشان، رعایت شرایط نگهداری واکسن های دامی و کنترل عملکرد صحیح گروه های مایه کوب را از جمله عوامل موفقیت و برتر شدن خود به عنوان مسئول نمونه مرکز مایه کوبی در استان نام برد.

 پورسلطانی به تشریح فعالیت های خود و تاثیر آن بر اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: این مرکز با واکسینه کردن منظم و مستمر دام و طیور شهرستان از انواع بیماری ها، موجب کاهش چشمگیر میزان تلفات، جلوگیری از هزینه های اضافی و متضرر شدن تولیدکنندگان می شود که این خود نوعی حمایت از تولیدکنندگان و تقویت اقتصاد کشور می باشد.

پورسلطانی در خصوص حمایت از تولید کنندگان گفت: با توجه به این که مرغداران و دامداران سهم ویژه ای در تولید کشور دارند باید بهترین شرایط را برای کار این قشر زحمت کش فراهم کرد.

 وی با بیان اینکه دولت می تواند با دادن تسهیلات بلند مدت کمک قابل توجهی را به تولید کنندگان کند، یادآور شد: ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان و بنگاه های زودبازده اقتصادی تأثیر بسیار مثبت و ویژه ای دارد و به تولید کنندگان انگیزه ی ویژه ای برای ادامه کار می دهد.

 این دامپزشک نمونه به موانع و مشکلات توسعه کار تولید کنندگان اشاره کرد و اظهار داشت: یک مرغدار با کلی مشکلات و سختی  سالن مرغداری خودش را برای یک دوره جوجه ریزی اماده میکند و در طول دوره کلی استرس برای وزن گیری جوجه ها و مبتلا نشدن جوجه ها به بیماریهای مختلف را تحمل می کند تا دوره ۴۵ روزه مرغداری به پایان می رسد، اما یکدفعه قیمت مرغ طوری کاهش پیدا می کند که مرغدار کلی ضرر می کند و انگیزه ای برای ادامه کار تولیدش نخواهد داشت.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
خدا حفظشون کنه
لااقل یک خبر خوب از کسی که به وظایفش عمل میکند شنیدیم
نظر شما
ادامه