کد خبر: ۳۲۲۶

حکیم مهر -  گرمای روزهای اخیر شهر رم، حیوانات باغ وحش این شهر را دچار گرمازدگی کرده است به همین دلیل مقامات این باغ وحش از روشهای مختلفی برای خنک کردن این حیوانات استفاده می کنند. 
دامپزشکان و جانورشناسان باغ وحش "پارک زیستی" (بیو پارکو) در ادامه موج گرما در این شهر سعی کردند تا حیوانات را از گرمازدگی نجات دهند.

خرسهای این باغ وحش که سه برادر 14 ساله به نامهای سندرو، نینو و لوکا هستند به یک استخر بزرگ منتقل شده اند. این سه خرس بیشتر طول روز را مشغول شنا و آب تنی در این استخر هستند و پرسنل این باغ وحش به آنها میوه تازه (به خصوص هندوانه و طالبی) و ماهی یج زده می دهند.

دو ماده فیل آسیایی به نامهای نلی و سوفیا می توانند از یک حمام آب سرد در یک وان بزرگ لذت ببرند.

میمونها و لمورها از برگهای خیزران که با ماست و میوه یخ زده تزئین شده اند لذت می برند و برای آنها یخچالی در نظر گرفته شده است که برای خنک شدن داخل آن می روند و غذای مورد علاقه خود را پیدا می کنند.

میمونهای ماکاکوی ژاپنی نیز می توانند روی استخر کوچکی حساب کنند که پر از تکه های یخ است و همچنین از میوه های تازه یخ زده به خصوص موز و هندوانه بخورند.

ببرها و شیرهای آسیایی نیز به چشمه بزرگی منتقل شده اند و در آنجا می توانند برای خنک شدن از نوشیدنیهای سردی که در یخچال ویژه ای قرار دارند بنوشند.

براساس گزارش آنسا، در این باغ وحش حدود 500 کیلوگرم سبزی و گیاه و بیش از 300 کیلوگرم میوه فصلی به خصوص طالبی و هندوانه به صورت روزانه مصرف می شود.

 

 

نظر شما
ادامه