کد خبر: ۳۱۸۵۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

خبرگزاری فارس در خبری با عنوان «اعتراض بیرجندی‌ها از ساخت بیمارستان دامپزشکی» نوشت:

بیرجندی‌ها از ساخت بیمارستان دامپزشکی در حاشیه پارک آزادی این شهر نگران هستند و با وجود پاسخ مسؤولان همچنان این نگرانی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در دوم تیرماه سال جاری بود که مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از دفتر خبرگزاری فارس خراسان جنوبی در بیرجند بازدید داشت و در این بازدید خبر از راه‌اندازی بیمارستان دامپزشکی در مرکز استان را داد.

این بیمارستان از بخش‌های مختلفی شامل آزمایشگاه، داروخانه، سونوگرافی و بخش‌های مختلف درمانی برخوردار خواهد بود.

در حال حاضر این بیمارستان در حاشیه پارک آزادی بیرجند در حال ساخت است و از متراژی به مساحت 320 متر مربع دارد.

پیش از این معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفته بود: در این بیمارستان بیشتر کارهای تخصصی صورت می‌گیرد و هیچ مخاطره زیست محیطی برای جامعه انسانی ندارد.

 «دکتر محمد اصغرزاده» با بیان اینکه ساخت این بیمارستان به طور قطع سبب توسعه استان می‌شود، یادآور شد: اگر این بیمارستان ساخته شود، بسیاری از خدمت‌گیرندگان در این رابطه دیگر لازم نیست به دیگر استان‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز در دوم تیرماه سال جاری گفته است: با راه‌اندازی این بیمارستان بسیاری از مشکلات دامداران استان حل می‌شود و سایر استان‌های مجاور نیز می‌توانند از ظرفیت این بیمارستان برخوردار شوند.

علیرضا رفیعی‌پور ادامه داد: موافقت اصولی توسط دامپزشکی استان برای راه‌اندازی این بیمارستان صادر شده است و باید تمام استانداردهای لازم در این زمینه رعایت شود.

وی متذکر شد: سرمایه ثابت برای راه‌اندازی این بیمارستان یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان و سرمایه در گردش آن نیز 600 میلیون تومان است.

بر مبنای این گزارش، با این اوصاف ساخت این بیمارستان سبب نگرانی برای بیرجندی‌ها شده است.

یکی از شهروندان بیرجندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در 17 شهریور‌ماه سال جاری روزنامه خراسان جنوبی مصاحبه‌ای از معاون سلامت دامپزشکی چاپ کرده بود که حاکی از آن بود که این بیمارستان برای گربه، سگ، سنجاب و همستره است.

وی تصریح کرد: باید از مسؤولان پرسید اینقدر وضع اقتصادی کشور خوب است که 2 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار برای بیمارستان سگ، گربه، همستره و سنجاب بدهد.

این شهروند یادآور شد: شاید آنقدر وضع اخلاقی و فرهنگی ما خراب شده که 2 میلیارد و 100 میلیون تومان برای بیمارستان سگ، گربه و سنجاب خرج کنیم.

در این باره به سراغ معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی رفتیم تا این موضوع را با این مقام مسؤول مطرح کنیم.

«دکتر محمد اصغرزاده» امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: مجوز بیمارستان دامپزشکی در بیرجند برای دام‌های کوچک صادر شده است.

وی افزود: در این بیمارستان بیشتر کارهای تخصصی صورت می‌گیرد و دارای بخش‌هایی شامل رادیولوژی، داروخانه و آزمایشگاه است و هیچگونه مخاطره زیست محیطی برای جامعه انسانی ندارد.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان جنوبی یادآور شد: بحث صرف هزینه بیش از 2 میلیارد مربوط به پیش‌بینی پروژه در دو فاز است که فاز نخست راه‌اندازی این بیمارستان بوده که به پیشرفت خوبی رسیده است و فاز دوم مربوط به دام‌های سنگین بوده که باید خارج از شهر مکان‌یابی مناسب برای رعایت مسائل زیست محیطی صورت گیرد تا پس از اخذ مجوزهای لازم راه‌اندازی و اجرا شود.

اصغرزاده متذکر شد: بیمارستان حومه میدان آزادی بخشی از فعالیت آن مختص سگ، گربه، همستره و سایر حیوانات بوده که حجم کمی از سرمایه‌گذاری انجام شده و بخش عمده هزینه در کلینیک، آزمایشگاه، داروخانه و واکسیناسیون صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی بیمارستان برای دام‌های کوچک و زینتی همچون سایر مناطق کشور از جمله خراسان رضوی و خراسان شمالی در داخل شهر منع قانونی نداشته است، ادامه داد: راه‌اندازی بیمارستان در خارج از شهر به لحاظ مخاطرات زیست محیطی مختص بیمارستان‌های دام‌های بزرگ و سنگین است.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان جنوبی اضافه کرد: هنوز این بیمارستان در حال تکمیل ساختمان بوده و هیچ مجوزی برای بهره‌برداری به آن داده نشده است.

وی ادامه داد: سرمایه این مرکز در دو بخش ثابت و در گردش است و تاکنون برای راه‌اندازی آن وام و اعتباری دریافت نشده و حتی معرفی‌نامه برای تسهیلات دریافت نکرده است.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای نگهداری سگ و گربه‌ها و سایر حیوانات کمتر از 20 میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: بیشتر بحث درمان دامی دام‌های کوچک را مدنظر قرار دادیم.

اصغرزاده با بیان اینکه این بیمارستان یک بحث جدید نیست، یادآور شد: این بیمارستان در مشهد در نبش سه راه دانش‌آموز به همین صورت تأسیس شده و نام آن پرشین بوده که تمام تجهیزات را دارا است.

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان را سرمایه‌گذار بدون وام راه‌اندازی کرده و نفع آن به خود مردم می‌رسد.

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
1
0
برای ایشان و همکارانشون آرزوی موفقیت میکنم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
1
هه هه............. بدون وام
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
0
چرا اینقدر سخت میگیرن مگه وزیر جهاد چندروز پیش نگفت باید با بخش خصوصی ارتباط بیشتری داشته باشین. ................................... اینا که عادیه اینقدر سر وصدا نداره که
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
1
مهم این بود که .................................. بقیه اش مهم نیست خیلی خودتون رو ناراحت نکنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
1
0
طرف پول خودشه دوس داره بیمارستان حیوانات خانگی بزنه خبرگزاری فارس از این ميسوزه حتما که سهم ............... رو ندادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
0
وام گرفته بابا
..................................
نظر شما
ادامه