کد خبر: ۳۱۷۱

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی خوی، خراسان جنوبی و بیرجند

 

آزمایشگاه دام و طیور و زنبورعسل در خوی راه اندازی شد
 
نخستین آزمایشگاه مجهز دام و طیور و تخصصی زنبور عسل شمال آذربایجان غربی در خوی راه اندازی شد.

رئیس شبکه دامپزشکی خوی در جریان راه اندازی این آزمایشگاه  گفت: این مرکز در 300 مترمربع زیربنا و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال تجهیز و با هدف صیانت از صنعت دام و طیور و زنبورعسل راه اندازی شده و شامل بخشهای آزمایشگاهی آنالیز شیمیایی، میکروبیولوژی، انگل شناسی، سرولوژی و زنبورعسل است.
میرحسین حسن زاده ادامه داد: در این آزمایشگاه علاوه بر آزمایشات معمولی مربوط به دام و طیور به صورت اختصاصی به زنبور عسل پرداخته و امکان تشخیص بیمارستان و آنالیز محصولات زنبور عسل فراهم می شود.
شهرستان خوی در آذربایجان غربی با داشتن 240 هزار کندوی زنبور عسل و تولید سالانه 10 درصد عسل کشور رتبه نخست را در این زمینه در ایران دارد و راه اندازی این آزمایشگاه زنبورداران را در تشخیص سریع بیماریهای زنبور عسل و تولید عسل مرغوب کمک خواهد کرد.

 

--------------------------------------------

 


رئیس نظام دامپزشکی استان خبرداد:

ضریب بیکاری دامپزشکان در خراسان جنوبی به صفر رسید
 
با تعامل بین اداره کل دامپزشکی و شورای نظام دامپزشکی استان خراسان جنوبی هیچ دامپزشک فاقد شغلی در استان وجود ندارد.

دکتر محمود قربان زاده با اعلام این خبر گفت: شورای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی آمادگی دارد تا نسبت به واگذاری فرصت های شغلی متنوع به سایر فارغ التحصیلان استان های دیگر نیز اقدام نماید.
وی افزود: در راستای اهداف دولت کریمه و تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی، فرصت های شغلی متنوعی در استان احصاء شده و قابل واگذاری می باشد.
وی در ادامه گفت: هم اکنون جهت تاسیس و تجهیز کلنیک و مرکز واکسیناسیون دام و طیور در شهرستان های درمیان، نهبندان، سربیشه، سرایان و فردوس نیازمند به حداقل تعداد 6 نفر دامپزشک و 14 نفر کاردان دامپزشک می باشد.
رئیس نظام دامپزشکی استان اظهار داشت: جهت واگذاری مسئولیت فنی بهداشتی انواع مزارع پرورشی دام در سطح استان وکارگاه بسته بندی گوشت نیاز به 4 نفر دامپزشک میباشد.

 

---------------------------------------------

 

بازدید فرماندار بیرجند از کشتارگاه دام شهرستان
 
فرماندار  بیرجند در راس هیئتی از مسئولین شهرستان از کشتارگاه دام شهرداری بیرجند بازدید کرد.

در این بازدید که مدیرکل دامپزشکی و شهردار بیرجند و اعضاء شورای شهر نیز حضور داشتند، قاسم زاده نداف فرماندار بیرجند از نزدیک در جریان روند استحصال بهداشتی گوشت در کشتارگاه دام قرار گرفت .
دکتر رضائی مدیر کل دامپزشکی استان ضمن تشریح وظایف دامپزشکی در نظارت بهداشتی کشتارگاه به بیان نواقص کشتارگاه دام بیرجند خواستار رفع هر چه سریعتر نواقص موجود شد.
وی واگذاری کشتارگاه دام به بخش خصوصی را در افزایش ظرفیت کشتار روزانه دام و  ارتقاء شاخص های بهداشتی کشتارگاه دام موثر دانست.
در پایان این بازدید فرماندار بیرجند ضمن بررسی  مشکلات و نواقص در کشتارگاه دام بر رفع  نواقص موجود تاکید کرد.

 

نظر شما
ادامه