کد خبر: ۳۱۴۹

حکیم مهر -  قراداد جدید واردات گوشت با قرقیزستان منعقد شد.

فرهاد باقری معین با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر قرارداد جدیدی با قرقیزستان به امضاء رسیده است و مراحل اولیه امور اداری مربوط به دامپزشکی نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به جاری بودن اولین قرار داد منعقد شده با طرف قرقیزستانی‌، افزود: با توجه به بالا بودن کیفیت گوشت وارداتی از این کشور و همچنین قیمت مناسب آن‌، قرارداد جدید منعقد شد و امیدواریم با افزایش حجم گوشت وارداتی به کشور شاهد کاهش محسوس قیمت‌ها نیز باشیم.

باقری در رابطه با زمان ورود اولین محموله گوشت گفت: در حال حاضر امور مربوط به دامپزشکی و تعیین دکتر و مسوول ذبح شرعی انجام شده و پیش بینی می شود ظرف مدت 10 روز آینده اولین محموله از این قرارداد وارد کشور شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران در ادامه با ابراز تاسف از جو‌سازی برخی رسانه‌ها مبنی بر ناتوانی مسوولین در مهار افزایش قیمت گوشت و تنظیم بازار و همچنین وعده گرانی اقلام پر مصرف ماه رمضان از جمله گوشت قرمز از نیمه دوم ماه مبارک، گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و نظارت‌های صورت گرفته روند صعودی افزایش قیمت گوشت متوقف شده و قیمت‌ها نسبت به ماه گذشته کاهش نیز داشته است و با توجه به واردات گوشت از کشورهای پاکستان، گرجستان، استرالیا، قزاقستان، ارمنستان و نیز استان سیستان و بلوچستان در این خصوص جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

باقری ادامه داد: بر خلاف ادعای برخی رسانه‌ها قیمت گوشت افزایش نخواهد داشت و با افزایش حجم واردات گوشت پاکستانی، اجرایی شدن قرارداد دوم قرقیزستان و همچنین کشتار دام‌های وارد شده از گرجستان قیمت این ماده پروتئینی با کاهش همراه خواهد بود.

 

 

نظر شما
ادامه