کد خبر: ۳۱۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  معاون هماهنگ کننده امور مناطق سازمان ساماندهی مشاغل و صنایع شهرداری تهران گفت: به تازگی از سوی شهرداریهای کل کشور اسلحه های جدیدی وارد شده که پس از بی هوش کردن سگهای ولگرد آنان را از بین می برد.

احمد حسن پوربا اعلام اینکه این اسلحه ها مثل گذشته دارای فشنگی که باعث خونریزی و متلاشی شدن حیوان باشد نیستند، تاکید کرد: این اسلحه دارای یک سرنگ بی حس و بی هوش کننده است که به وسیله محلولی که در آن قرار دارد پس از اصابت به حیوان بعد از چند دقیقه حیوان را بی هوش کرده و به تدریج از بین می برد.
وی اضافه کرد: به دلیل اینکه این سگهای ولگرد اغلب بیمارند و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می کنند اکنون آنها را بعد از معدوم سازی به کهریزک منتقل کرده و در محلی که برای این حیوانات تعیین شده دفن می کنیم.

 معاون هماهنگ کننده امور مناطق سازمان ساماندهی مشاغل و صنایع شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه شهر به عنوان یک موجود زنده در خود فعالیتهای مختلفی را جای داده است، تاکید کرد: در کنار یکی از مهمترین فعالیتهایی که به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سپرده شده بحث مبارزه با جانوران موذی و اتلاف سگهای ولگرد است.

حسن پور اضافه کرد: شرکت ساماندهی با برنامه های علمی و تحقیقاتی و استفاده از اساتید دانشگاه کارهای پژوهشی زیادی انجام داده است. این حیوانات پس از شناسایی رشدشان در شهر کنترل می شود. همچنین آسیبهایی که این حیوانات می توانند در سطح شهر داشته باشند شناسایی و برای آن برنامه ریزی شده است.

به گفته وی، برای این منظور در مراکز شهرداری و نواحی 23 گانه شهرداری پیمانکارانی داریم که در این زمینه با سازمان ساماندهی مشاغل و صنایع شهرداری تهران همکاری می کنند.

حسن پور اظهار داشت: از جمله این مباحث موضوع طعمه گذاری، لانه کوبی، پیگیری رشد، کنترل زیستگاهشان در سطح شهر و از بین بردن این زیستگاههاست.

معاون هماهنگ کننده امور مناطق سازمان ساماندهی مشاغل و صنایع شهرداری تهران در ادامه اظهار داشت: موشها به عنوان جانورن موذی شهری اگر آب و غذا و شرایط زیستی برای آنها فراهم باشد به سادگی تکثیر می شوند به همین دلیل برای از بین بردن زیستگاههای آنها و دسترسی نداشتن به غذا از شهروندان کمک می خواهیم.

وی با اعلام اینکه ما برای معدوم سازی آنها برنامه ای نداریم بلکه آنها را کنترل می کنیم، اظهار داشت: رشد این جانوران به قدری زیاد است که نمی توان آنها را به طور اساسی ریشه کن کرد بلکه فقط باید آنها را کنترل کرد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رويا
|
-
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۹
0
0
لطفا از ايشون بپرسيد كه سگها ي ولگرد چه بيماري دارند كه براي مردم خطر دارد؟
چرا به بهانه هاي واهي سگها را مي كشند؟
به چه حقي زيستگاه هاي آنها را از بين ميبرند و بعد اسم آن ها را ولگرد گذاشته و آنها را مي كشند؟
ما از ايشون جواب مي خواهيم
علیرضا عرفاتی
|
-
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
0
باتشکر از آقای حسن پور
ضمن تشکر از ایشان برای از بین بردن سگهای ولگرد. از ایشان خواهشمندیم که نسبت به نابود کردن سگ ها ی ولگرد شهرک قائم در مینی سیتی (شمیران) هم یک فکر ی بکنند . تعدادشان هر روز بیشتر وآسایش امنیت و سلامتی ساکنین این شهرک رو هم به خطر انداخته که تمنا دارم به این امر رسیدگی نمایید. خداوند از شما راضی باشد تشکر
نظر شما
ادامه