کد خبر: ۳۰۹۷۷
خبرگزاری فارس: افزایش ابتلا به تب مالت در دام‌های عشایر همدان کذب است
 

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: ارتقاء امنیت بهداشتی تولیدات دامی از جمله اهداف دامپزشکی استان در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمودرضا رسولی» با بیان اینکه تمامی اقدامات دامپزشکی در جهت حفظ بهداشت و حراست از سرمایه دامی دامداران است، افزود: ارزش سرمایه‌های دامی کشور به 130 هزار میلیارد تومان می‌رسد که سازمان دامپزشکی با نظارت‌های بهداشتی بر این دام‌ها سعی در حفظ و حراست از این سرمایه را دارد.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین مخاطره سرمایه دامی استان بروز بیماری‌هاست، اظهار کرد: دامپزشکی با ارائه مراقبت‌های بهداشتی و انجام آزمایشات مختلف امنیت بهداشتی تولیدات دامی را ارتقاء داده و در جهت حفظ سرمایه‌های دامی، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها تلاش می‌کند.

رسولی از اجرای طرح‌های افزایش تولید شیر و گوشت قرمز، توسعه آبزی‌پروری و افزایش تولید گوشت و تخم‌مرغ در استان خبر داد و تصریح کرد: همزمان با نامگذاری امسال تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» سازمان دامپزشکی کشور برنامه‌هایی همچون طرح‌های مذکور را اعلام کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ماحصل اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در یک‌سال محسوس نخواهد بود، عنوان کرد: اثربخش شدن این برنامه‌ها زمان‌بر بوده و طی سال‌های آینده باید شاهد تغییرات در زمینه برنامه‌های اجرایی باشیم.

وی تخصیص اعتبار به‌هنگام برای انجام وظایف دامپزشکی را از پیش‌نیازهای اساسی این ارگان برای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه پیشگیری از بروز و شیوع برخی از بیماری‌ها همچون تب برفکی نیازمند صرف اعتبار به‌هنگام و کافی است بنابراین میزان و زمان اختصاص این اعتبارات از پیش‌نیازهای اساسی اهداف اقتصاد مقاومتی دامپزشکی خواهد بود.

رسولی وجود نیروی انسانی توانمند و کافی را از دیگر زمینه‌های لازم برای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: به منظور اعمال نظارت‌های کافی و به موقع باید نیروی انسانی کافی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: همکاری دامداران با اکیپ‌های نظارتی اداره‌کل دامپزشکی به منظور اجرای قوانین و مقررات از دیگر نیازهای اساسی این سازمان برای محقق کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است.
 
 
نظر شما
ادامه